Што значи ограничувањето на податоците во Android за рекламната индустрија?

од Vladimir Zorba

По шокот од промените во приватноста за корисниците на iPhone, индустријата за онлајн рекламирање мора да се прилагоди на новите правила на игра и за паметните телефони со оперативниот систем Android. Во средата Google како развивач на Android најави мерки за зајакнување на заштитата на личните податоци кои ќе се развиваат во наредните години.

Во срцето на паметните телефони „онлајн рекламирањето досега беше идентификациски број кој и помогна на рекламната индустрија да собира информации за интересите на потрошувачите и да прикажува персонализирани реклами.

Меѓутоа, минатата година Apple му зададе тежок удар на овој модел: провајдерите на апликации сега треба експлицитно да бараат дозвола од корисниците на iPhone доколку сакаат да го следат нивното однесување во различни апликации и услуги. Многу луѓе се противат на ова.

Меtа на Facebook, меѓу другите, го почувствува влијанието и неодамна процени дека новите правила на Apple би можеле да ги намалат приходите за 10 милијарди долари оваа година.

До неодамна, и Apple и Google им дозволуваа на огласувачите конкретно да ги следат мобилните корисници. За таа цел, се користеа т.н рекламни идентификатори, што им овозможи на компаниите конкретно да ги идентификуваат корисниците дури и во неколку апликации и на тој начин да креираат профили за преференции и интереси.

Минатата година, со ажурирањето на мобилниот оперативен систем iOS на верзијата 14.5, Apple воведе функција која бара од корисниците експлицитно да се согласат за собирање податоци за рекламни цели. Истражувањето спроведено минатата недела од американскиот магазин „Forbes“ меѓу корисниците на паметни телефони во САД покажа дека 61,5% од нив не сакаат да дозволат насочено рекламирање.

Од друга страна, во јуни минатата година, Google воведе функција за корисниците на Android која не бара директна согласност за таргетирано рекламирање, но им овозможи да спречат споделување на нивниот идентификациски број (ID) за оглас преку поставките на уредот. Сега Google прави уште еден чекор напред: на долг рок, рекламните идентификатори треба целосно да исчезнат.

Google сега објави дека ќе го ограничи споделувањето на информации за потрошувачите со трети страни, како што се продавачите на податоци во рекламната индустрија. Дополнително, компанијата сака да најде решенија кои можат да се справат без тековниот ID за рекламирање за собирање податоци во различни апликации, пренесе „Bloomberg“.

Во исто време, Google се оградува од пристапот на производителот на iPhone, без да го спомене Apple по име. Другите платформи сериозно ги ограничија претходните механизми, се вели во блог постот. Без алтернативно решение, ова е неефикасно и штетно за приватноста и бизнисот на развивачите на апликации. Наместо тоа, Google сакаше да ги задржи денешните функции најмалку две години додека работи на нови решенија , соопштија од компанијата.

Пазарниот удел на Android на глобалниот пазар на паметни телефони е над 80%. Остатокот паѓа на iPhone. Во исто време, дистрибуцијата варира од земја до земја – на пример, на високопрофитабилниот американски пазар, уделот на iPhone се проценува на околу половина.

Google е многу повеќе обврзан од Apple кога станува збор за менување на правилата за обработка на податоците на корисниците, со оглед на сопствената улога на пазарот на онлајн рекламирање. Интернет-компанијата мора да внимава да не биде обвинета за фаворизирање на сопствениот бизнис со рекламирање.

Apple и Google постојано беа критикувани за нивните рекламни практики. Австрискиот активист за заштита на податоци, Макс Шремс го искористи следењето на рекламите како причина за формални жалби против двете компании. Европскиот закон за заштита на податоците јасно кажува дека потрошувачите мора да бидат способни да донесуваат одлуки во врска со обработката на нивните податоци. Како одговор, Apple го адаптираше својот оперативен систем. Сега Google очигледно го прави ова на Android.

Во последниве години, Apple и Google постојано воведуваат нови опции за заштита на податоците. На пример, при инсталирање апликации, мобилните платформи на двата оператори веќе прикажуваат информации за тоа до кои податоци сакаат да имаат пристап апликациите.

Google се обидува да ги балансира растечките барања на потрошувачите и регулаторите кои се грижат за приватноста со финансиските потреби на програмерите и огласувачите. Компанијата бара повратна информација за предлогот, слично на начинот на кој иницијативата Privacy Sandbox полека развива нов стандард за приватност при прелистување на Интернет. Првиот предлог на компанијата предизвика потсмев кај британските регулатори и колеги, па оттогаш Google понуди да прикажува реклами врз основа на теми од интерес на веб-корисник, кои се бришат и заменуваат по три недели.

Сепак, деловните модели на Apple и Google значително се разликуваат. Додека Apple генерира најголем дел од приходите од продажба на крајни уреди, самиот Google е во голема мера зависен од приходите од реклами. Против компанијата се водат неколку тужби во Европската унија, кои меѓу другото го оспоруваат рекламниот модел на групацијата.

Google возвраќа во своја одбрана дека 90% од апликациите за неговите Android уреди се бесплатни за корисниците. Програмерите често зависат од приходите од реклами за да ја финансираат својата работа.

Слични содржини