„Мета платформс“ го користи својот профитабилен рекламен бизнис и планира да ги зголеми трошоците следната година, а раководителите на компанијата велат дека сега е вистинското време да се искористат инвестициските можности во вештачката интелигенција.
Инвеститорите го поздравија планот, а акциите пораснаа за повеќе од 10 проценти во тргувањето по затворањето на берзата. Технолошкиот гигант вчера објави заработка за вториот квартал што ги надмина очекувањата на аналитичарите и даде оптимистичка перспектива за тековниот квартал.
„Навистина веруваме дека сега е вистинското време да инвестираме во иднината на вештачката интелигенција бидејќи сметаме дека тоа ќе ни отвори нови можности, а исто така ќе го зајакне и нашиот основен бизнис“, изјави главниот финансиски директор Сузан Ли пред инвеститорите за време на повик. Раководителите на „Мета“ нагласија дека технологијата за вештачка интелигенција, која веќе е интегрирана во нејзините рекламни производи, веќе генерира „значајни“ приходи.
„Мета“ и нејзините големи технолошки конкуренти, вклучувајќи ги „Алфабет Инк.“ и „Мајкрософт Корп.“, се потпираат на своите основни бизниси за да го финансираат својот лов на скапи таленти за вештачка интелигенција и центри за податоци, додавајќи милијарди на своите планови за трошење со целосна поддршка од Волстрит.
„Мета“ го зголеми долниот праг од планираните капитални расходи за 2025 година и даде рани насоки за трошењето во 2026 година. Компанијата изјави дека трошоците ќе продолжат да растат со уште побрзо темпо следната година – особено затоа што се фокусира на инфраструктурата за вештачка интелигенција и специјализираниот технички талент што може да ги дотера своите модели.
Оваа стратегија може да функционира за „Мета“ само ако продолжи да генерира силни приходи од рекламирање. Досега, функционираше.
„Мета“ изјави дека очекува продажбата во тековниот квартал да биде помеѓу 47,5 милијарди и 50,5 милијарди долари. Средната вредност на тој опсег ја надминува просечната проценка на аналитичарите од 46,2 милијарди долари, според податоците собрани од „Блумберг“.
Рекламниот бизнис, рече извршниот директор Марк Закерберг, веќе бележи „значајни“ приходи од нови генеративни функции на вештачката интелигенција. „Од рекламна страна, силните перформанси во овој квартал беа во голема мера поттикнати од вештачката интелигенција што ја зголемува ефикасноста и подобрувањата во нашиот рекламен систем“, рече тој.
Мета „утепа“ ова тримесечје, делумно затоа што подобрувањата на вештачката интелигенција ѝ дозволија на компанијата да ја зголеми просечната цена на рекламите, рече Мет Брицман, аналитичар за акции во „Харгривс Ленсдаун“. „Сите тие трошоци доаѓаат со одреден ризик за краткорочните профити, но „Мета“ изгледа како јасен победник во трката со вештачка интелигенција на долг рок.“
Акциите на Мета се зголемија за 19 проценти досега оваа година пред извештајот за заработка во среда.

Фото: Фејсбук
Закерберг троши за изградба на нови центри за податоци и привлекување врвни истражувачи на вештачка интелигенција, со пакети за компензација проценети на стотици милиони долари, објави Блумберг. Компанијата неодамна го реструктуираше својот внатрешен оддел за вештачка интелигенција, сега познат како Meta Superintelligence Labs, во обид да развие способности за вештачка интелигенција на човечко ниво и да ја примени технологијата во своите производи. Групата ја предводи Александар Ванг, поранешен извршен директор на компанијата за означување податоци Scale AI, кој се приклучи на Meta во јуни откако Закерберг плати 14,3 милијарди долари за 49 проценти удел во компанијата.
Вол Стрит претходно беше поскептичен кон големите облози на Закерберг за новите технологии. Компанијата го промени своето име во Meta откако откри визија за „метаверзум“, идејата дека луѓето ќе работат и ќе се дружат во виртуелен свет користејќи слушалки и уреди. Таа визија бавно се материјализираше.
Во исто време, одделот за хардвер на Meta е под лупа со години, со големи загуби. Во вториот квартал, Reality Labs објави приход од 370 милиони долари – под очекувањата од 386 милиони долари – при оперативна загуба од 4,5 милијарди долари. Додека компанијата продаде повеќе паметни очила, продажбата на нејзините слушалки Quest се намали.
Вештачката интелигенција е поинаква приказна, бидејќи конкурентите на Meta донесуваат слични одлуки. Минатата недела, Alphabet ја зголеми својата прогноза за капитални расходи за целата година на 85 милијарди долари, додека ги зголемува своите инвестиции во вештачка интелигенција. Во Microsoft, финансиската директорка Ејми Худ изјави дека расходите во тековниот квартал ќе достигнат повеќе од 30 милијарди долари, што е зголемување од околу 50 проценти во однос на истиот период претходната година.
„Во некои аспекти, оваа трка е историски слична на трките за доминација во области како што се персоналните компјутери, веб-прелистувачите, паметните телефони…“, напиша Мајк Прукс, аналитичар во „Форестер“, во белешка. „Но, големата разлика е што оваа трка се одвива многу побрзо, бидејќи вештачката интелигенција – кон која се тркаат Meta и другите – се забрзува самата себеси“.