„Срамот на Tesla“ ја заобиколи Норвешка – продажбата на автомобили на Маск таму расте

Норвешка има и симболично значење за брендот. Тоа беше првата земја надвор од Северна Америка што го доби Моделот S на Tesla во 2013 година, а компанијата таму ја изгради својата прва мрежа на Supercharger надвор од САД.

од Vladimir Zorba
14 прегледи

И Покрај контроверзиите околу десничарската политика на Елон Маск, кои ја нарушија продажбата во други делови од Европа, Tesla е во подем во Норвешка. Продажбата се зголеми за 24 проценти во првата половина од оваа година, а аналитичарите го припишуваат тоа на длабоките врски на компанијата со Норвешка и промотивните напори во услови на зголемена конкуренција, објавува Ројтерс.

Како и многу Норвежани, Еспен Лисхолм не е обожавател на Елон Маск овие денови. Тој се чувствува непријатно поради свртувањето на најбогатиот човек во светот кон десничарската политика, но сепак ги сака неговите автомобили.

„Ќе бидам искрен, малку е меч со две острици да се поседува Tesla“, рече Лисхолм, кој купи Модел Y во мај – неговиот трет нов Tesla за помалку од една деценија.

Политичките ставови на Маск – тој помогна во финансирањето на победата на Доналд Трамп на изборите во САД минатата година и ги поддржа европските крајно десничарски партии – предизвикаа силна реакција од потрошувачите. Но, додека тој гнев го поттикна вандализмот и ги наведе некогаш лојалните клиенти да го напуштат брендот, продажбата во Норвешка е во подем.

„Размислував малку за сè што се случува со компанијата и брендот“, рече Лисхолм. „Но, навистина се сведува на инфраструктурата за полнење и беспрекорната технологија на автомобилите. Никој не е блиску.“

Во првата половина од оваа година, додека продажбата на Tesla се намали за половина или повеќе во Германија, Шведска, Данска и Холандија, таа порасна за 24% во Норвешка во споредба со претходната година, што ја прави земјата од 5,5 милиони жители втор по големина европски пазар на компанијата. Интервјуата со норвешки сопственици и експерти на Tesla го истакнуваат 12-годишниот однос што изгради лојалност кон брендот и го заштити од негативни последици.

„На многу начини, може да се каже дека Норвешка помогна во изградбата на Tesla“, рече Кристина Бу, генерален секретар на Норвешката асоцијација на електрични возила. „Секој во Норвешка познава некого што поседува Tesla. Тоа е поперсонално.“

Норвешка има и симболично значење за брендот. Тоа беше првата земја надвор од Северна Америка што го доби Моделот S на Tesla во 2013 година, а компанијата таму ја изгради својата прва мрежа на Supercharger надвор од САД.

За возврат, Норвешка ѝ даде на Tesla глобална сцена, а Маск често ги пофалуваше нејзините политики за охрабрување на електричните возила.