Во годината што завршува, Европската Унија не се откажа од претходно објавениот предлог за забрана на продажба на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување во земјите од ЕУ од 2035 година. Со оглед на тоа што сè е сè уште во фаза на предлог, започнаа бројни дебати, а изминатиот период јасно покажа дека повеќето автомобилски компании не се согласуваат со горенаведениот предлог.
Меѓу најновите кои веруваат дека планот на Европската Унија е далеку од реалноста/изводливоста се големата автомобилска групација Stellantis, која вклучува 14 автомобилски брендови. Во својата последна изјава за медиумите, шефот на Stellantis (и Ferrari) Џон Елкан изјави дека ЕУ апсолутно треба да се откаже од планираната забрана за мотори со внатрешно согорување во корист на мотори напојувани само со електрична енергија, бидејќи веќе е завршена многу работа на патот кон глобална декарбонизација со воведување опции за хибриден погон со кои секој што ги продава своите автомобили (и) во ЕУ се вклопува во строгите стандарди за емисија. Елкан не заборави да го спомене добро воспоставениот развој на алтернативни горива.
Иако веќе е познато дека гореспоменатите стандарди во ЕУ ќе бидат уште построги до крајот на деценијата и во наредната деценија, Елкан верува дека сите производители на автомобили (доколку им се даде доволно време) сепак ќе имаат соодветен одговор што не ги исклучува моторите со внатрешно согорување. Поранешниот шеф на Stellantis, Карлос Таварес, размислуваше поинаку.
Очигледниот отпор кај растечкиот број автомобилски компании кон целосна електрификација најдобро се објаснува со недоволната побарувачка за вакви автомобили, кои (според податоците од Здружението на европски производители на автомобили) во земјите од ЕУ на почетокот на тековната година сочинуваат само 16,1 процент.
Со моменталната незавидна побарувачка, достигнувањето на потребните 100 проценти во следните девет години изгледа доста нереално, а носителите на одлуки во ЕУ треба да бидат свесни за сето ова, бидејќи во спротивно (според најпочитуваните економисти) ќе ја доведат сопствената автомобилска индустрија во позиција што ќе предизвика многумина да ги изгубат своите работни места.
Ситуацијата можеби најдобро ја објасни извршниот директор на Мерцедес-Бенц, Ола Калениус, кој во неодамнешна изјава за медиумите рече дека со моменталните предлози на Европската Унија, нејзината автомобилска индустрија „се упатува кон ѕидот со полна брзина“. Во ова несомнено ѝ „помогна“ зголеменото присуство на неколку кинески автомобилски компании.