TikTok под лупа на ЕУ за опасен нов тренд: Што е SkinnyTok?

Видеата кои промовираат нездрави методи за слабеење се во пораст, а европските регулатори сакаат да истражат дали TikTok прави доволно за да спречи такви работи

од Vladimir Zorba
41 прегледи

Европската комисија и францускиот медиумски регулатор Arcom покренаа истрага за загрижувачкиот тренд на TikTok познат како #SkinnyTok, каде што се споделуваат совети за екстремно слабеење и методи за контрола на тежината со „тешка љубов“. Целта на истрагата е да се утврди дали TikTok прави доволно за да ги заштити децата и малолетниците на платформата, пишува Politico.

Француската министерка за дигитални медиуми Клара Шапаз во петокот на TikTok објави дека официјално го пријавила трендот до Arcom и Европската унија. „Овие видеа промовираат екстремна тенкост. „Заштитата на малолетниците на Интернет е еден од моите приоритети“, нагласи таа.

Европската комисија веќе спроведува поширока истрага за алгоритмот на TikTok и неговото влијание врз малолетниците. Сега оваа истрага дополнително се проширува за да вклучи содржини поврзани со нарушувања во исхраната. Иако разговорите со TikTok сè уште се во рана фаза, Комисијата потврди дека „сериозно ја сфаќа работата“ и е подготвена да соработува.

Насоки на TikTok и реалната ситуација

Според неговите упатства за заедницата, TikTok наведува дека не дозволува содржини што промовираат нарушувања во исхраната или опасни однесувања за губење на тежината. Сепак, одредени видови содржини, како што се совети за управување со тежината, сè уште се дозволени за корисници на возраст над 18 години, иако тие наводно не се појавуваат во активноста „For You“.

Но, кога пишувате #SkinnyTok, првата порака што се појавува е: „Вие сте повеќе од вашата тежина“, заедно со линкови до корисни ресурси како NEDA (Национална асоцијација за нарушувања во исхраната). Но, ова е проследено со лавина од содржини кои прикажуваат рестриктивни диети, видеа за „проверка на телото“ и трансформации пред и потоа, пишува Fast Company.

Популарните фрази вклучуваат „Unhinged skinny advice“, „Being skinny is an outfit“, „Nothing tastes as good as skinny feels“.

Дигитален тренд, реални последици

Слична содржина е онлајн веќе една деценија, особено на Tumblr во раните 2010-ти, но нивната нова експлозија на TikTok доаѓа во време кога лековите за слабеење (на пр. Ozempic) добиваат на популарност и движењето за позитивност на телото е во опаѓање.

Податоците го потврдуваат ова: според извештајот на Trilliant Health, бројот на посети на лекари поради нарушувања во исхраната кај младите помлади од 17 години е зголемен за повеќе од 100 проценти за само пет години. Поточно, посетите поврзани со анорексија се зголемија за 129 проценти помеѓу 2018 и 2022 година.

Со оглед на сличните неуспеси што ги имаше Instagram во 2021 година во борбата против содржината што промовира анорексија, да се надеваме дека TikTok ќе ги научи лекциите и проактивно ќе ги заштити своите најранливи корисници.

Слични содржини