Тренд кој нема рок на траење: SUV балонот е далеку од пукање

од Vladimir Zorba
55 прегледи

Едно е јасно, откако теренците (SUV) пристигнаа на пазарот, другите модели на каросерија постојано го губат вниманието на купувачите. Трендовите обично имаат рок на траење, но во овој случај, тоа трае веќе 20 години и нема знаци дека наскоро ќе престане. На крајот на краиштата, пристигнуваат нови модели, особено новодојдените во електричниот и хибридниот сегмент.

Пазарот покажува дека теренците се еден од вистинските феномени во автомобилската индустрија кој не покажува знаци на замор. Тие се тука да останат, и очигледно уште долго.

Пристигнаа најновите хибридни и електрични теренци и дадоа неверојатни резултати, јасно водејќи ја категоријата кон проширување на популарноста меѓу купувачите.

Кога ќе ја видиме понудата на овој стил на каросерија, јасно е дека постои опција за сите вкусови и буџети. Поточно, понудата никогаш не била посеопфатна од денес, а тоа е резултат на пристигнувањето на нови модели, и хибридни и електрични. Овие модели со нулта емисија стануваат фактор за проширување на опсегот. Брендовите го знаат ова и целосно го искористуваат тоа.

Но, за прв пат по неколку години се случи нешто неочекувано. Во првите два месеца од тековната година, компактните или C-SUV теренците ги надминаа моделите во класата под нив, оние со должина меѓу 4,1 и 4,3 метри, кои го предводат европскиот пазар од 2021 година. B-SUV се избришани според анализата која го открива нивниот удел на пазарот на автомобили со многу помал процент од пазарот на SUV.

Сегментот во кој секој производител сака да биде (SUV C) е целосно преплавен со нови модели во првите два месеци од оваа година, со продажба зголемена за 12 отсто и зголемена за 346.000 единици во однос на истиот период минатата година. Интересно е што овој процент го креваат електричните и хибридните компактни теренци. Вистина е дека електричните автомобили не минуваат низ најдоброто време, но моделите како Kia EV3, Renault Scenic E-Tech и Ford Explorer привлекоа нови купувачи.

Перформансите на Kia EV3 беа експлозивни, со 11.302 продадени примероци, што помогна да се зголеми продажбата во категоријата до 290 проценти, проследено со Volkswagen ID.4, кој исто така придонесе за значителен раст од 172 проценти, станувајќи најпродаваниот електричен автомобил во сегментот. Електричните возила добиваат сè поголема моќност, но хибридите победуваат уште повеќе.

Најголемата побарувачка е за хибриди со самополнење, кои сега сочинуваат половина од сите продадени компактни теренци. PHEVs се уште се далеку зад себе, со помалку од 40 проценти од пазарот, што е нешто повеќе од 41.000 единици, но со јасен победник во оваа категорија. Tiguan е лидер со речиси 8.500 продадени примероци и пораст од 317 проценти.

Додека хибридите имаат удел од 22,8 отсто, а електричните возила 15 отсто, во споредба со 4,3 отсто во првите два месеци од 2024 година, апсолутен победник во однос на погонските единици е бензинот. Тоа е најпродаваното гориво меѓу компактните теренци во Европа со удел од 40,1 отсто.

Stellantis и Dacia се две страни на иста монета во SUV просторот. Моделите на брендот Stellantis, базирани на платформата „Smart Car“, се предодредени да бидат репери и врвни продавачи, но овие мали теренци имаат сериозно тешко време поради доцнењето на лансирањето.

Сепак, голема закана е Dacia. Новиот Bigster прави силен влез и се чини дека е клучен за понатамошен раст во категоријата на компактните теренци во 2025 година, па покрај растот, сигурно ќе им украде и дел од пазарот на некои конкуренти.

Слични содржини