Во 2021 година, технолошките гиганти Apple, Amazon, Google (Alphabet), Meta и Microsoft објавија вкупни приходи од 1,4 трилиони долари. Кои се изворите на овие приходи и како се распределуваат?
Постојат два главни текови во кои големите технолошки компании генерираат приходи – или тие ви продаваат производ или вие сте производ за нивните огласувачи. Во првата категорија спаѓаат Apple, Microsoft и Amazon. Како и повеќето традиционални бизниси, овие компании им нудат на клиентите платен физички (или дигитален) производ.
Повеќе од половина од приходите на Apple доаѓаат од продажбата на iPhone, облак услугите на Azure генерираат речиси една третина од вкупниот број на Microsoft, а онлајн продавниците на Amazon обезбедуваат речиси 50 отсто од приходите на компанијата, според Visual Capitalist.
Од друга страна, Meta и Alphabet имаат различни стратегии. Наместо да продаваат вистински производ, овие два технолошки гиганти најмногу ги заработуваат парите продавајќи го вниманието на својата публика на огласувачите. Речиси 98% од приходите на Meta доаѓаат од реклами на Facebook, а 81% од приходите на Google доаѓаат од рекламирање на различни производи на првиот светски пребарувач.
И покрај различните начини на генерирање продажба, сите овие компании имаат една заедничка работа: нивните приходи пораснаа во последните години. Да – пандемијата беше таа што го забрза растот.
Во услови на зголемена невработеност и хаосот предизвикан од пандемијата, петте гиганти успеаја значително да ги зголемат своите приходи. Во 2019 година вкупните приходи на големите технолошки компании се зголемија за 12%. Следната година, кога дојдоа глобалната пандемија и економските предизвици, компаниите сепак ги зголемија вкупните приходи за 19%.
Во фискалната 2021 година, големите технолошки компании забележаа раст од 27% на вкупните приходи во однос на претходната година.
Како компаниите продолжуваат да напредуваат во време на економски превирања и глобален хаос?
Промените во општеството и ставовите предизвикани од КОВИД-19 на крајот ја поттикнаа побарувачката за производи и услуги на технолошките компании.
Ограничувањата и блокадите ги принудија луѓето да купуваат преку Интернет, што доведе до зголемување на продажбата на е-трговија. Побарувачката за лаптопи и облачни услуги се зголеми, канцелариите се затворија и компаниите се свртеа кон работа од далеку, барајќи повеќе онлајн услуги.
Дали растот ќе продолжи?
Неодамна, ограничувањата за КОВИД-19 се олеснија во повеќето земји и светот полека се враќа во нормала (освен Кина), но тоа не значи дека растот на приходите и бизнисот со висока технологија ќе запрат. Всушност, промените во нашите работни и шопинг навики се веќе тука и ќе останат. што значи дека побарувачката за услуги од големите технолошки компании ќе се зголеми уште повеќе.
Според едно глобално истражување, две третини од вработените велат дека компанијата во која работат веројатно ќе го овозможи далечинското работење засекогаш. Глобалната продажба на е-трговија се очекува да расте постојано во следните неколку години: до 7 трилиони долари до 2025 година.