Титан имал резерви на кислород околу 96 часа, кои членовите на екипажот сигурно ги снемале околу 13 часот денеска по локално време.
Подморницата Титан на OceanGate исчезна на околу 700 километри јужно од Сент Џонс, Њуфаундленд, во Атлантскиот Океан на 18 јуни. Според проценките на експертите, во тој момент во неа имало кислород околу 96 часа, за пет лица, колку што има во подморницата. Околу 13 часот и 8 минути по локално време, членовите на екипажот останале без резерви на кислород, доколку воопшто биле живи во тој момент.
Сепак, и тоа не е целосно сигурн, бидејќи како што истакнуваат експертите, снабдувањето со воздух зависи од повеќе фактори, меѓу кои и дали подморницата се уште има моќ и колку луѓето на неа останале мирни.
Имено, овој туристички брод тргнал на обиколка на потонатиот брод Титаник, во Атлантскиот Океан, на длабочина од околу 3.800 метри. Сигналот е изгубен само час и 45 минути откако тие нурнале, што би значело дека подморницата во тој момент била веднаш над остатоците на познатиот потонат брод, но не на дното на океанот.
Во подморницата се британскиот милијардер Хамиш Хардинг, пакистанскиот богаташ Шахзада Давуд, неговиот син Сулејман и истражувачот Пол-Хенри Наргеолет, како и Стоктон Раш, извршен директор на OceanGate – компанијата зад оваа експедиција.
Многу опции за тоа што се случило со Титан
Искусниот нуркач Мајкл Харис, кој се спушти во длабочините на океанот за да ги види остатоците од потонатиот Титаник, стравува дека подморницата што исчезна во неделата можеби се распаднала илјадници метри под водата, пишува Дејли Меил.
„Најлошото сценарио е нешто да се случи со трупот и стравуваме дека тој експлодирал на длабочина од околу 3.200 метри“, рече тој.
На овие длабочини, тежината на водата врши огромен притисок врз исчезнатата подморница – околу 12.000 килограми на секои 2,5 квадратни сантиметри од нејзиниот труп.
Друг истражувач на длабочините, д-р Дејвид Гало, рече дека заедницата знаела дека тоа ќе се случи во одреден момент, но додаде дека ништо не е преземено за тоа, пренесе „Јутарњи лист“.
„Очекувавме дека тоа ќе се случи во одреден момент, знаевме, но не во овој момент. Проклето добро знаевме што ќе се случи и ги знаевме сите проблеми со подморницата, како што ќе се случи ако се заглави во близина на урнатините, ако батеријата се истроши, а ништо не беше преземено за тоа, немаше план“, рече тој.
„На некој начин ова не беше изненадување, но навистина се случи. Сите сме запрепастени“, изјави д-р Гало за Sky News.
Последни вести
Последната вест која стигна од надлежните органи, според странските медиуми, е дека од тој дел на океанот се слушаат звуци, слични на удирање. Имено, канадскиот авион кој ја барал исчезната подморница во Атлантскиот океан детектирал повремени звуци на „тропање“ од близина на неговата последна позната локација, соопшти американската крајбрежна стража.
Екипите кои ја бараа исчезнатата подморница слушаа удари на секои 30 минути во вторникот и повторно четири часа подоцна во средата, откако беа распоредени дополнителни сонарни уреди. Сепак, американската крајбрежна стража појасни дека „не го знаат изворот на бучавата“.
Тие во кратката изјава на Твитер соопштија дека некои од пловилатаа на далечинско управување вклучени во потрагата биле преместени во обид да се утврди потеклото на звуците. Тие пребарувања „донесоа негативни резултати“ досега, но тие продолжуваат, се вели во соопштението.
Подморница со сомнителен квалитет
Инаку, Титан е мала подморница базирана на нови концепти кои се разликуваат од стандардниот дизајн. Понатаму, за разлика од повеќето бродови за длабоко море, Титан не претрпел никаква сертификација од реномирана морска група која се справува со таква лиценца за други бродови, вклучително и оној изграден од OceanGate кој нурка на помали длабочини.
Мајк Рајс, продуцент и писател на „Симпсонови“, се качи на Титан минатото лето и рече дека патниците морале да потпишат документ, во кој трипати се споменува смртта на првата страница.
Во времето на поднесувањето, Титан претрпе повеќе од 50 пробни нуркања, вклучително и до длабочина еквивалентна на Титаник, во длабоки води крај Бахамите и во комора под притисок, соопшти компанијата.
За време на својата експедиција во 2022 година, OceanGate објави дека подморницата имала проблем со батеријата при првото нуркање и морала да биде рачно прикачена на платформата за кревање.
За потсетување, билетите за осумдневно патување кое вклучува возење со брод до местото на потонување на Титаник и нуркање со подморница на длабочина од 3.800 метри чинат 250.000 долари.
Засега во потрагата се користени воени авиони, подморница и сонарни пловци, а не се знае што ќе се случува понатаму. Единствено познато е дека далечински управувани роботски возила (ROV) опремени со камери ќе ги скенираат длабочините на морското дно во текот на денот.
The Heroes the World is cheering for..💪🏼#OceansGate #Victor6000 #Titan #Atalante #titanicsubmersible #titanic #trackingships pic.twitter.com/w5xlUvfCJh
— Pablo (@NyCFella77) June 22, 2023
Подморницата Виктор 6000, испратена од Франција да помогне во спасувачката операција на барање на американската морнарица, пристигна на местото на остатоците од Титаник.
Виктор 6000, наречен „последната надеж на подморницата за спасување“, може да нурне на длабочина од 6.000 метри и може да го извади Титан доколку се заглави на дното на океанот, но нема да може сам да го подигне.