Volkswagen ја тужи Индија за даночни побарувања од 1,4 милијарди долари

од Vladimir Zorba
3 прегледи

Volkswagen ги тужеше индиските власти со цел да ги поништат „неверојатно огромните“ даночни побарувања од 1,4 милијарди долари, тврдејќи дека барањето ги прекршува правилата на Њу Делхи за оданочување на увозот на автоделови и ќе ги загрози деловните планови на компанијата, покажуваат судски документи.

Единицата на Volkswagen, Škoda Auto Volkswagen India, исто така, му рече на Вишиот суд во Мумбаи дека даночниот спор ја става на ризик нејзината инвестиција од 1,5 милијарди долари во Индија и ѝ штети на климата за странски инвестиции, според поднесок од 105 страници што не е јавен, но е поднесен до судот, беше разгледан од Ројтерс.

Во најголемата побарувачка за увозни даноци во историјата, Индија во септември наплати данок од 1,4 милијарди долари на Volkswagen за користење на стратегија за поделба на увозот на некои автомобили VW, Skoda и Audi на многу поединечни делови за плаќање пониски царини.

Индиските власти тврдеа дека Volkswagen го увезол „речиси целиот“ автомобил во немонтирана состојба – што привлекува данок од 30-35% што се однесува на CKD (целосно расклопени единици) – но ги избегна даноците погрешно класифицирајќи ги како „поединечни делови“ кои доаѓаат во посебни пратки, плаќајќи само 5-15% царина.

Volkswagen India ја информираше индиската влада за нејзиниот модел „парче по парче увоз“ и доби појаснувања во нејзина корист во 2011 година, вели компанијата во судската пријава, пренесе Seebiz.

Даночното известување е „целосно спротивно на позицијата на владата… (и) ги загрозува самите основи на вербата и довербата што странските инвеститори би сакале да ги имаат во одлуките и гаранциите“ на администрацијата, се вели во пријавата од 29 јануари до судот.

Индиското Министерство за финансии и царинскиот службеник кој го издал налогот за барање не одговориле на барањата за коментар надвор од редовното работно време.

Индиската единица на Volkswagen во соопштение рече дека ги користи сите правни механизми бидејќи соработува со властите и останува посветена на обезбедување „целосна усогласеност“ со сите глобални и локални закони.

Портпаролот на Volkswagen во Германија не одговори на барањето за коментар.

Германскиот производител на автомобили е мал играч на индискиот пазар на автомобили со 4 милиони единици годишно, трет по големина во светот, каде што неговиот бренд Audi исто така заостанува зад ривалите во луксузниот сегмент како Mercedesa и BMW.

Владиниот извор претходно изјави за Ројтерс дека Volkswagen India, покрај казните, можеби ќе треба да плати и околу 2,8 милијарди долари доколку го изгуби случајот. Во 2023-2024 година, VW India објави продажба од 2,19 милијарди долари и нето профит од 11 милиони долари.

Даночниот спор доаѓа додека Volkswagen се бори да ги намали трошоците за подобро да се натпреварува со кинеските ривали и да се справи со слабата побарувачка во Европа. Во декември најавиja отпуштање на 35.000 идни работни места во Германија. На својот најголем пазар, Кина, производителот на автомобили рече дека ќе продаде дел од своите операции.

VW тврди дека не е должен да плаќа повисоки даноци бидејќи не ги увезувал автомобилските делови заедно како еден „комплет“, туку ги испорачувал одделно, комбинирајќи ги со некои локални компоненти за да го направи автомобилот.

За да објасниме што е „комплет“, ја користиме „практичната аналогија“ на купување на стол преку Интернет од Amazon, кој потоа се доставува во една пратка со сите делови и додатоци потребни за склопување на парчето мебел.

Во овој случај, властите тврдеа дека локалната единица на Volkswagen редовно нарачувала автомобили преку внатрешен софтвер што ги поврзувал со добавувачи во Чешка, Германија, Мексико и други земји.

И откако беше направена нарачката, софтверот ја раздели на „главни компоненти/делови“, приближно 700-1.500 за секое возило, во зависност од моделот, кои беа испорачани одделно со текот на времето.

Ова, рекоа индиските власти, е „трик за царинење на стоката без плаќање на важечката давачка“.

Компанијата во судска пријава наведува дека „нема ексклузивна употреба на деловите за производство на еден конкретен автомобил“.

Volkswagen India, исто така, ја оспорува наводната тајна употреба на софтверот, тврдејќи дека тој им помага само на дилерите во пренесувањето на нарачките за автомобили за да може да ја следи „побарувачката на потрошувачите на макро ниво“.

Слични содржини