Xiaomi повлекува повеќе од една третина од SU7 по фаталната несреќа пред 6 месеци

Во несреќата загинаа тројца студенти откако нивниот SU7 удри во бетонска бариера со речиси 100 км/ч додека системот Navigate on Autopilot беше активен.

од Vladimir Zorba
9 прегледи Фото: Јутјуб/Принтскрин

Повеќе од 115.000 единици од многу популарниот Xiaomi SU7 се повлекуваат во Кина поради загриженост во врска со неговите системи за помош на возачот. Овој потег доаѓа по сообраќајна несреќа што се случи пред околу шест месеци.

Во несреќата загинаа тројца студенти откако нивниот SU7 удри во бетонска бариера со речиси 100 км/ч додека системот Navigate on Autopilot беше активен.

Кинеската државна администрација за регулирање на пазарот откри дека системот за помош на возачот што се користи во SU7 има „недоволни можности за препознавање и може да не ги детектира и предупреди возачите соодветно во одредени сценарија“, како што се бара од системите Ниво 2 или Ниво 2+.

Исто така, се вели дека ако функцијата за помош при возење на автопат е овозможена, системот може да не обезбеди соодветни предупредувања за перформанси во екстремни сценарија.

Вкупно се повлекуваат 116.887 модели на SU7, сите произведени помеѓу февруари 2024 и август 2025 година. Ова претставува приближно 38 проценти од 305.055 модели на SU7 продадени низ Кина откако автомобилот беше лансиран на почетокот на 2024 година до јули оваа година.

Xiaomi потврди дека дефектот ќе биде поправен преку ажурирање на софтверот преку интернет, со што ќе се избегне потребата од физичко сервисирање.

Повлекувањето се совпаѓа со воведувањето на нови безбедносни стандарди во Кина за автомобили опремени со системи за помош на возачот од ниво 2. Овие регулативи, кои поставуваат построги барања за перформанси, ќе стапат во сила во 2027 година.

Инцидентот е најсериозен што го вклучува SU7 и се случил во март на автопатот Дежоу-Шанграо. Кинеските медиуми објавија дека автомобилот наводно се движел со 116 км/ч со вклучена функција за навигација на автопилот во тој момент.

Системот наводно означил „пречка пред автомобилот“ и започнал со сопирање додека се приближувал до градежна зона. Возачот интервенирал, свртел лево и умерено закочил, а потоа постепено се вратил надесно. Неколку моменти подоцна, возилото удрило во бетонска бариера, а потоа се запалило. Сите тројца патници починале.

„Повлекувањето поради неисправниот систем за помош на возачот може да одврати некои кинески потрошувачи од купување автомобили на Xiaomi. Но, повлекувањето, исто така, ја покажува посветеноста и довербата на Xiaomi во решавањето на проблемот“, изјави Чен Џинжу, извршен директор на консултантската компанија „Шангај Минглијанг Ауто Сервис“, за „Саут Чајна Морнинг Пост“.