Здружението на европски производители на автомобили и Германија повторно бараат одложување на забраната за мотори со внатрешно согорување

Планот на Европската комисија за забрана на продажбата на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување од 2035 година повторно е под силен напад. Заедно со Здружението на европски производители на автомобили ACEA, отворено се спротивставија и Германија и Италија, две земји чии економии зависат од автомобилската индустрија.

од Vladimir Zorba
9 прегледи Фотографија: usertrmk/Freepik.com

Планот на Европската комисија за забрана на продажбата на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување од 2035 година повторно е под силен напад. Заедно со Здружението на европски производители на автомобили ACEA, отворено се спротивставија и Германија и Италија, две земји чии економии зависат од автомобилската индустрија.

Во писмо до Европската комисија, ACEA предупредува дека транзицијата кон електрични возила е побавна од очекуваното. Според нивните податоци, за да се исполнат климатските цели, 25 проценти од новите автомобили веќе треба да бидат целосно електрични, додека уделот е само 16 проценти. Затоа, индустријата повикува на флексибилност, воведување на CO2-неутрални горива како легитимна алтернатива, полесни казни за производителите кои не ги исполнуваат целите и можност за стекнување CO2 кредити за возила со пониски емисии.

Како што објави Jutarnji, Германија и Италија во заедничко писмо до Брисел предлагаат ревидирање на законодавството со цел да се избегнат казни. Двете земји бараат биогоривата да бидат вклучени во пресметката на емисиите и да се посвети поголемо внимание на развојот на инфраструктурата за полнење и водород. Тие исто така предупредуваат дека електрификацијата не е единствениот начин за намалување на емисиите, туку дека треба да се разгледаат и хибридните погонски склопови.

Германскиот канцелар Фридрих Мерц изјави по состанокот со претставниците на индустријата во Берлин дека „ќе направи сè за да спречи забрана за автомобили од типот SUS во 2035 година“ и дека на индустријата ѝ е потребно повеќе време за транзиција. На состанокот беа опфатени и темите за слабеење на продажбата, кинеската конкуренција, трговските тензии, губењето работни места и зголемувањето на трошоците за производство, проблеми што сè повеќе ги оптоваруваат европските производители.

Европската комисија засега не се откажува, но целта за нулта емисија за нови автомобили и комбиња ќе биде официјално разгледана до крајот на годината. Исходот би можел да ја одреди насоката на европската автомобилска индустрија за следната деценија, помеѓу забрзана транзиција кон електрични возила и пореално, постепено напуштање на бензинот и дизелот.

Слични содржини