Знаат кој е сиромашен од користење на мобилни апликации

од Vladimir Zorba
298 прегледи

Дали жителите на подобро расположените населби играат повеќе Clash of Clans или Candy Crush? Анализата на записите од 3,7 милијарди мобилен сообраќај собрани од водечкиот француски мобилен оператор помеѓу 2015 и 2017 година открива значителни географски варијации во содржината што се консумира на интернет – особено во вестите, игрите и социјалните медиуми.

Голем сет на податоци

Овие податоци откриваат поделби во користењето на дигиталната технологија и нивна директна поврзаност со нивото на сиромаштија, невработеност и социо-економскиот статус на жителите на одредени населби, велат авторите на истражувањето објавено во Journal of the Royal Society Interface. Истражувачите сугерираат дека нивната студија би можела да биде корисна во борбата против ширењето на дезинформации преку социјалните медиуми во заедниците со ниски приходи и веруваат дека нивните методи би можеле да помогнат побрзо и подобро да се ажурираат податоците за населението.

Јасни социјални разлики

Се покажа дека корисниците на мобилни услуги во области со ниски приходи или ниско образование имаат поголема веројатност да се вклучат во видео или социјален пренос и со помала веројатност да консумираат вести, да бараат информации, да користат е-пошта или аудио стриминг.

„Јазот во дигиталната употреба е толку голем што можеме точно да го заклучиме социо-економскиот статус на мала област или дури и неговиот „Џини“ коефициент (мерка за статистичка дисперзија наменета да ја претстави нееднаквоста на приходите или нееднаквоста на богатството во рамките на една нација или социјална група – н.з.) само од збирниот сообраќај на податоци“, заклучуваат истражувачите.

Тие детално ги проучувале записите за мобилниот сообраќај генериран од различни апликации, како YouTube, Facebook или Netflix, но ги разликувале и по тоа дали се преземени од Apple Store или Google Play.

Анализата покажа дека на уредите кои користат iOS доминираат апликациите за собирање и размена на информации (Google, вести, пошта), додека на Android преовладува видео стриминг или играње игри.

Twitter vs. Facebook

Социјалниот сообраќај е, исто така, различен во двете групи: додека протокот на сообраќај на Instagram и Twitter се чини дека е повеќе поврзан со вестите и групата за пошта, тешката употреба на Facebook или Snapchat се случува заедно со генеричкото видео стриминг и Google Play. Употребата на игри е исто така различна помеѓу групите, а најчесто е концентрирана во група со голема употреба на Facebook, Google Play и видео стриминг.

Посилното користење на апликациите за вести е позитивна корелација со приходот и нивото на образование, додека зголемената употреба на Facebook е поврзана со намален приход и образование. Релативно поголемата потрошувачка на аудио стриминг WhatsApp и е-пошта е поврзана со повисоки приходи и образование, но зголеменото користење на Snapchat, видео стриминг или услуги за возрасни има спротивен ефект. Исто така, додека Candy Crush се користи повеќе во области со ниски приходи и образование, спротивното се случува со Clash of Clans.

iOS за богатите, Android за сиромашните

Особено добри предвидувачи за нееднаквоста се усвојувањето на iOS уреди во области каде што разликата во приходите е поголема и уредите со Android каде што економскиот статус на населението е похомоген.

Областите со високи примања и голем број високообразовани луѓе имаат релативно поголем сообраќај на алатки за пронаоѓање информации (вести, Google, пошта), е-трговија и аудио стриминг, додека областите со ниски SES (Structure of Earnings) индикатори имаат поголем релативен сообраќај на активностите на социјалните мрежи и стриминг (Facebook, YouTube, Snapchat).

Исто така, јасно е дека регионите кои консумираат повеќе содржини на Facebook и помалку вести, генерално имаат помал удел од населението со високо образование. Платформите како Facebook и YouTube се идентификувани како главни патишта до растечката навика за користење на социјалните медиуми како извор на вести. Дури и кога се сметаат за несигурни, овие платформи се особено популарни кај младите возрасни поради нивната погодност, пишуваат истражувачите.

Слични содржини