Зошто Ферари повторно стана за потсмев во Формула 1?

од Vladimir Zorba
291 прегледи

Дисквалификацијата на двајцата возачи на Ферари по Големата награда на Кина во Формула 1, предизвика нов бран на шеги и мемиња кон најпопуларниот конструктор.

По втората трка од сезоната, Шарл Леклер и Луис Хамилтон дознале дека нивните резултати – петто и шесто место соодветно – биле поништени.

Причините за двете дисквалификации се различни, но ги потврдуваат огромните организациски проблеми во Ферари, кои се евидентни веќе неколку сезони. Дури и во минатото, кога се чинеше дека Леклер има конкурентен болид и квалитети да се бори за светската титула, одлуките за пит-стопот брзо ги избришаа неговите шанси.

На трката во Кина во неделата, младиот пилот од Монако и далеку поискусниот Хамилтон рано си ја отежнаа трката кога Леклер предизвика контакт меѓу нив. Контактот меѓу автомобилите резултирал со оштетување на предното крило.

Сепак, помладиот возач беше побрз од Хамилтон и, по наредба на тимот, седумкратниот светски шампион беше принуден да му дозволи да го помине во еден момент од трката. На радио едниот слушнал дека едниот не е задоволен со тоа колку доцно се случува ова, а другиот дека воопшто го принудуваат да го прави тоа.

Сите овие околности беа доволни да ги разочараат навивачите на Ферари, а другите да се смеат. Како врв на се, сепак, дојдоа овие дисквалификации неколку часа по завршувањето на натпреварувањето.

На Леклер, заедно со возачот на Алпин, Пјер Гасли, му беа дисквалификувани резултатите бидејќи нивните болиди беа полесни од ограничувањето на тежината од 800 килограми. Ова правило на ФИА е во сила веќе 30 години за да се елиминира предноста на полесните возачи во однос на потешките. Сепак, се уште има тимови кои го прекршуваат.

Излегува дека автомобилот на Леклер тежел 799 килограми по задолжителното испуштање на два литри од резервоарот пред мерењето.

Во својата официјална изјава за ова прашање, тимот на Ферари го истакна прекумерното абење на гумите предизвикано од стратегијата на Леклер со едно застанување. Сепак, пред трката, официјалниот добавувач на гуми за Формула 1 предвиде дека тоа ќе биде трка со две застанувања.

Минатата година Џорџ Расел од Мерцедес беше дисквалификуван во Белгија бидејќи неговиот болид беше полесен за 1,5 килограми, па Ферари и Алпин немаат причина да се чувствуваат обесправени. Тогаш „сребрените стрели“ се правдаа дека на Расел му „олеснило“ поради потењето, како и истрошеноста на гумите. Разликата меѓу двата случаи е што тогаш стратегијата на Мерцедес со едно застанување не беше планирана, за разлика од вчерашната на Леклер.

Дисквалификацијата на Хамилтон, исто така, потврдува дека Ферари не учи од грешките – без разлика дали се нивните или на другите тимови.

На Британецот му беше дисквалификуван резултатот поради истрошеност на подната плоча на неговиот болид одзади. Според правилата, тој мора да биде дебел најмалку 9,0 милиметри, а резултатите од анализата на ФИА покажаа дебелина помеѓу 8,5 и 8,6 милиметри низ ширината на плочата.

Она што е впечатливо кај Ферари е што Шарл Леклер беше дисквалификуван токму поради истото во Остин минатата година. И тогаш и сега, од тимот истакнаа дека немале намера да стекнат неправедна предност. Меѓутоа, во Формула 1, правилата се правила.

Продолжува трендот италијанскиот тим да биде најмногу исмејуван во последните години, а тоа ќе биде уште поточно по доаѓањето на Луис Хамилтон. Навивачите се шегуваат дека по само две трки, седумкратниот светски шампион доби „целосна програма“ поради киксовите на неговиот нов тим.

Слични содржини