Зошто WhatsApp не е најдобриот избор за деловна комуникација?

од Vladimir Zorba
27 прегледи

Во септември 2024 година, студија на „Водафон“ покажа дека 47 отсто од малите и средни претпријатија во Велика Британија користат WhatsApp како примарна платформа за деловна комуникација. Иако нејзината практичност не е доведена во прашање, користењето на оваа апликација носи значителни безбедносни и регулаторни ризици. Кристијан Тороде, извршен директор и ко-основач на Crystaline, компанија специјализирана за деловни комуникации, објаснува зошто унифицираните комуникации се посигурно решение.

Одлични основи, сомнителна безбедност

WhatsApp беше лансиран во 2009 година како едноставна апликација за пораки. Неговата едноставност, дизајнот без реклами и бесплатната онлајн комуникација брзо добија на популарност. WhatsApp се очекува да достигне три милијарди месечни активни корисници ширум светот до 2025 година. За малите и средни бизниси, неговата најголема предност лежи во неговата леснотија на користење – не бара посебна обука или големи инвестиции и овозможува лесно групно организирање, гласовни и видео повици и споделување датотеки. Сепак, потпирањето на WhatsApp како главна алатка за деловна комуникација може да доведе до сериозни проблеми поврзани со безбедноста на податоците, приватноста и усогласеноста со регулативата.

Иако WhatsApp Business беше претставен во 2018 година, нудејќи деловни профили, брзи одговори и автоматизирани пораки, неговите безбедносни ограничувања сè уште се присутни. Апликацијата вклучува шифрирање од крај до крај, што значи дека пораките се заштитени за време на преносот, но бројни безбедносни дупки сè уште постојат, пишува „London Daily News“. Резервните копии зачувани во облак често не се шифрирани, што ги прави ранливи на хакирање. Како дел од екосистемот на Meta, WhatsApp е подложен на ризици од трети страни, а фишинг нападите и социјалниот инженеринг често се насочени кон неговите корисници.

Еден од клучните проблеми е усогласеноста со прописите. WhatsApp не беше дизајниран да ги исполни строгите барања на Општата регулатива за заштита на податоци (GDPR). Не обезбедува целосна контрола врз складирањето на податоците, не нуди ефективно управување со согласноста на корисникот и носи ризик од неовластен пренос на податоци надвор од ЕУ. Според извештајот од 2023 година на Канцеларијата на комесарот за информации на Велика Британија, просечната цена на прекршување на податоците е три милиони фунти – што може да биде катастрофално за малите или средните бизниси.

Унифицираните комуникациски платформи нудат посигурно решение, интегрирајќи повеќе алатки во еден систем. Гласовните повици, видео конференциите, инстант пораките и споделувањето датотеки им овозможуваат на бизнисите ефективно да комуницираат, а истовремено обезбедуваат и повисоко ниво на заштита на податоците. Овие платформи обезбедуваат шифрирана размена на податоци, централизирано управување, следење во реално време и вградени механизми за архивирање и ревизија на комуникацијата, а со тоа помагаат да се исполнат регулаторните барања.

Иако WhatsApp може да изгледа како практично решение за малите и средни бизниси, неговите безбедносни ограничувања и проблемите со усогласеноста го прават ризичен избор за деловни комуникации. Унифицираните комуникации нудат посигурна и професионална алтернатива, овозможувајќи им на компаниите да ги заштитат податоците, да се усогласат со регулаторните барања и да бидат попродуктивни. Во свет каде што сајбер нападите и заштитата на приватноста станаа клучни предизвици, инвестирањето во побезбедни алатки за комуникација повеќе не е луксуз, туку неопходност.

Слични содржини