🎥Meta и Ray-Ban ги претставија новите очила со вештачка интелигенција, објавена цената

Новите очила од Ray-Ban користат дисплеј на леќата и нослива нараквица за активирање на низа паметни функции поддржани од вештачка интелигенција

од Vladimir Zorba
19 прегледи Фото: Јутјуб/Принтскрин/Ray-Ban | Meta

На конференцијата Connect 2025, Meta го претстави Ray-Ban Display, најнапредниот модел во својата линија на паметни очила. Продажбата започнува на 30 септември во Соединетите Американски Држави, а клиентите ќе можат да ги најдат во одбрани продавници како што се Best Buy, LensCrafters, Ray-Ban и Verizon по цена од 799 долари. Достапноста ќе се прошири во Канада, Франција, Италија и Обединетото Кралство на почетокот на 2026 година.

Очилата го задржуваат препознатливиот дизајн на Ray-Ban, но зад класичниот изглед се крие софистицирана технологија. На десната страна од леќата е проектиран heads-up display (HUD) кој прикажува пораки, упатства за навигација, визуелни одговори од вештачка интелигенција и титлови во реално време.

Технологија зад екранот

Централниот елемент на очилата е монохроматски дисплеј со резолуција од 600 на 600 пиксели што покрива видно поле од 20 степени и постигнува густина на пиксели од 42 пиксели по степен. Сликата е доволно светла за да остане читлива дури и под директна сончева светлина, што ја прави употреблива дури и во тешки услови.

Управувањето со содржини е овозможено од Meta Neural Band, придружна нараквица што регистрира суптилни мускулни движења во раката преку електромиографија (EMG). На овој начин, корисниците можат да пишуваат, да скролаат низ содржината или да избираат команди со речиси незабележливи движења на прстите, без потреба од физичко пишување или гласовни команди.

Функционалности и први демонстрации

Поддршката за Meta AI овозможува одговори на визуелни барања, водење видео повици, прегледување и зумирање на фотографии, пуштање музика и навигација за пешаци. Вградената камера и звучниците ги прошируваат можностите на уредот, а леќите со технологијата Transitions автоматски се прилагодуваат на различни услови на осветлување, пишува Engadget.

На лансирањето, Meta демонстрираше како да се отвораат апликации, да се прегледуваат пораки и да се користат титлови во живо. Иако очилата не успеаја да примат повик за време на преносот во живо, другите функции работеа беспрекорно. Според Марк Закерберг, дисплејот нуди исклучително висока резолуција, а батеријата може да трае околу шест часа мешана употреба.

Што е следно?

Очилата Ray-Ban Display се дел од пошироката визија на Meta за зголемена реалност која презема сè поважна улога во секојдневниот живот. Нивното лансирање го сигнализира почетокот на ерата во која дигиталните информации сè повеќе се вклопуваат во нашето видно поле, а во исто време покренуваат прашања за приватноста, безбедноста и долгорочната употребливост на оваа технологија.

Ова, секако, покренува нови прашања за приватноста и дозволувањето на Meta да собира и обработува информации без согласност на луѓето што се снимаат. Правните регулативи што имаат задача да ја заштитат приватноста на луѓето што не сакаат да бидат снимани повторно ќе мора да бидат во чекор со технологијата.