🎥Германците тестираат технологија што би можела да спречи илјадници несреќи, некои автомобили треба да се подобрат

Иако системите на производителите постојано се подобруваат, како што покажува споредбата со првиот тест на ADAC во 2019 година, сè уште има простор за подобрување. Тогаш, ниту едно возило не можеше целосно да се справи со сите задачи

од Vladimir Zorba
8 прегледи

Преминувањето наназад останува еден од најголемите ризици од сообраќајни несреќи. Според Германскиот автомобилски клуб (ADAC), еден од четири контакти со пешаци се случува додека се вози наназад, а според осигурителната компанија Allianz, судирите при паркирање предизвикуваат штета од околу 4,5 милијарди евра годишно.

Многу од овие инциденти можат да се спречат со модерна технологија. Германскиот автомобилски клуб тестираше десет различни модели на возила опремени со автоматско сопирање во итни случаи (AEB) за движење наназад.

Автомобилите мораа да детектираат стационарни и подвижни пречки при различни задачи за возење со брзина од 4 и 8 км/ч и автоматски да сопираат пред контакт. Тестот вклучуваше и контакт со велосипедист кој ја преминува улицата со брзина од 15 км/ч.

Иако системите на производителите постојано се подобруваат, како што покажува споредбата со првиот тест на ADAC во 2019 година, сè уште има простор за подобрување. Тогаш, ниту едно возило не можеше целосно да се справи со сите задачи.

Денес, ситуацијата е поинаква. Четири од десет тестирани возила (BMW X3, Volvo EX30, Ford Puma и VW Tiguan) не само што ги детектираат сите пречки – благодарение на системот за автоматско сопирање во итни случаи, тие исто така сигурно спречуваат секаков судир со лице или предмет. AEB (Ioniq 5) на Hyundai во рикверц е исто така претежно убедлив, покажувајќи само мали слабости при брзина од 8 км/ч.

Сепак, другите производители сè уште имаат простор за подобрување. Системот во Mercedes E 220 е всушност сигурен, но не успева да детектира кукла на велосипед поставена зад возилото. Škoda Enyaq идентификува некои пречки, но разочарува со својот систем за помош при сопирање кој интервенира предоцна.

BYD Seal, од друга страна, може да сопре на време за пешаците и велосипедистите што преминуваат од страна, но се судира со статични пречки. Renault 5 и Tesla Model Y се покажаа слично, но паднаа во третата категорија, заработувајќи пристоен резултат на тестовите за кукли.

Како што покажува моменталната споредба, веќе постојат системи подготвени за употреба кои нудат високо ниво на заштита од судир, а исто така се исплатливи и сигурни. Затоа, според мислењето на ADAC, производителите на возила генерално треба да ја промовираат инсталацијата на овие системи за сопирање како стандардна опрема.

Функционалното проширување преку ажурирања е исто така добредојдено, бидејќи потребните сензори честопати се веќе присутни. AEB за употреба при возење напред е задолжителен за сите нови патнички автомобили во ЕУ од средината на 2024 година. ADAC исто така верува дека истиот систем треба да биде стандардна опрема за возење назад.

Слични содржини