📊Кина доминира на глобалниот пазар, додека САД заостануваат

од Vladimir Zorba
43 прегледи

И покрај двете економски кризи од 2019 година, индустриската активност на Кина силно порасна, дополнително зацврстувајќи ја нејзината улога како најголем извозник во светот. Помеѓу 2019 и средината на 2024 година, кинеската економија порасна за 20%, поддржана од силната производствена база.

Спротивно на тоа, индустриската активност во Соединетите Американски Држави заостануваше, при што производствениот сектор вработуваше 8% од населението, приближно половина од уделот регистриран во Кина.

Во текот на изминатите пет години, индустрискиот раст во Кина и Америка покажа две многу различни слики.

Додека кинеските фабрики го зголемија производството, американскиот индустриски сектор се бореше да го врати моментумот. Дури и со бумот во производството на нафта, пошироката производствена и индустриска активност во САД сè уште не ги достигна нивоата од 2019 година.

Инфографикто подолу го прикажува растот на индустриското производство во Кина и САД од 2019 година, врз основа на податоците од извештајот на Меѓународниот монетарен фонд од април 2025 година.

Индустриското производство опфаќа три клучни сектори – производство, рударство и комунални услуги – од готови производи до експлоатација на суровини.

Од 2019 година, индустриската активност во Кина порасна за 37%, поттикната од секторот за електрични возила, растечката побарувачка за критични минерали и производството на фотоволтаични модули. Како главен двигател на кинеската економија, вредноста на индустриското производство достигна 5,6 трилиони долари во 2024 година.

Од 2019 година, растот на индустриското производство во Кина постојано го надминува оној на САД, освен три месеци во 2020 година.

Во услови на раст на производството на електрични возила, Кина сега држи 62% од глобалниот пазарен удел, вклучувајќи 82% од пазарот во Бразил, 70% во Мексико и 42% во Чиле. Покрај тоа, Кина произведува 80% од литиум-јонските батерии во светот, со силна поддршка од владините политики.

Со оглед на растечките трговски тензии со САД, Кина продолжува да ги диверзифицира своите извозни пазари. Дури и пред последниот бран царини, таа ги прошири трговските односи со земји како Виетнам, Тајланд и Индонезија. Како резултат на тоа, помалку од 15% од извозот на Кина оди во САД – што е намалување од речиси една петтина во 2017 година.