Групацијата Stellantis ги истражува можностите за нови електрични автомобили и четирицикли кои се лесни за составување и транспорт. За таа цел, концернот потпиша партнерство со шведскиот стартап Luvly, чие урбано возило ветува вистинска револуција.
Малите електрични автомобили стануваат сè попопуларни. По неколку години во кои електричните модели во сегментите А и Б немаа многу изгледи за иднината поради високите трошоци за нивната големина и малата профитабилност, ситуацијата целосно се промени.
Не само тоа, електричните четирицикли, оние со ограничена моќност, брзина и големина, добиваат на значење како навистина сериозни опции за ефикасна мобилност во урбаните средини.
Stellantis е еден од оние кои ја популаризираа класата со модели како што се Citroën Ami, FIAT Topolino и Opel Rocks, но тој сака да оди понатаму. Нивното партнерство со шведскиот стартап Luvly AB има за цел да истражи нови концепти за изградба, склопување и транспорт на помали електрични возила.
Luvly – „IKEA на електричните автомобили“
Основана во 2015 година и со седиште во Стокхолм, Luvly е стартап познат по своето мало електрично возило.
Станува збор за ултра ефикасен четирицикл со должина од 2,7 метри (слично на Smart), со багажник од 269 литри, наведена потрошувачка на енергија од 6 kWh/100 km и тежина помала од 400 kg. За споредба, Ami тежи 471 кг.
Неговиот начин на транспорт е она што е навистина впечатливо овде. Возилото Luvly O е возило подготвено за склопување кое се дистрибуира преку „рамен“ систем за испорака на пакети, исто како и парче мебел. Оттука и популарниот прекар на шведскиот стартап „IKEA на електричните автомобили“.
Ова е мини двосед дизајниран на лесна композитна шасија од типот сендвич, со модули за апсорпција на удари за подобрување на безбедноста при судир и композитни панели споени со екструдирани алуминиумски конектори кои лесно може да се склопат. Нема да биде баш како да составувате гардеробер на IKEA, но нуди многу од придобивките од склопувањето.
Многу е важно ова возило да троши 80 проценти помалку енергија и простор за време на процесот на склопување и транспорт во споредба со стандардното електрично возило. На пример, стандарден контејнер за транспорт содржи 20 единици подготвени за склопување. Испораката е поевтина, поедноставна и овозможува транспорт на парчиња доколку е потребно.
„Користиме полесни материјали, 80 отсто помалку суровини, имаме многу помал мотор и ја намаливме големината на батеријата за 90 отсто во споредба со стандардниот електричен автомобил. Нашето решение е целосно одржлива алтернатива на класичните автомобили“, истакнува шведскиот стартап.
Stellantis е заинтересиран за Luvly
Нивната импресивна работа го привлече вниманието на гигантите како Stellantis, кој штотуку потпиша едногодишно партнерство со Luvly. За тоа време, автомобилската групација ќе ја истражува и оценува оваа технологија со цел да ја примени на своите идни мали електрични автомобили.
Возилото со две седишта се напојува со мал електричен мотор и батерија со капацитет од само 6,4 kWh, што му дава електричен опсег од 100 километри и брзина до 90 km/h. Неговите батерии се исто така заменливи и тежaт само 15 кг.
Luvly O се уште не е излезен во продажба, но се очекува цената да биде околу 10.000 евра. Citroën Ami, на пример, има батерија од 5,5 kWh, досег од 70 km и почетна цена од околу 8.000 евра.