0,0 ПРОМИЛИ И ОГРАНИЧУВАЊЕ НА 30 КМ/Ч ВО ЦЕНТРИТЕ НА ГРАДОВИТЕ: Германците се за целосна сообраќајна револуција

од Vladimir Zorba
6 прегледи

Опсежна студија ја испита безбедноста на патиштата во неколку европски градови. На еден германски град му оди особено добро. И покрај ова, треба уште многу да се направи за дополнително да се подобри безбедноста во градскиот сообраќај.

Cyclomedia, снабдувач на геопросторни технологии, го објави Индексот за безбедност на патиштата за урбани патишта 2024 година. За таа цел, компанијата анкетираше повеќе од 11.000 луѓе од 32 европски градови за безбедноста на патиштата. На прво место е главниот град на Естонија, Талин. Најмалку еден германски град влезе во топ 10. Минхен заврши на петтото место во споредба со другите градови, а меѓу првите 20 се најдоа Хамбург (12), Лајпциг (16), Берлин (17) и Келн (19).

Со цел дополнително да се подобри безбедноста на патиштата, Германците гледаат посебна потреба од акција во проширување на велосипедските патеки и инфраструктурата за полнење. Сепак, постојат и други потенцијални промени кои повеќето учесници во сообраќајот во Германија би ги поддржале.

Жителите на Минхен се чувствуваат најбезбедно

На градските патишта, 84 проценти од испитаниците од Минхен рекле дека се чувствуваат „безбедно“ (56 проценти) или дури „многу безбедно“ (28 проценти). Хамбург следи на второто место со 80 проценти и ја престигнува метрополата Исар во критериумот „многу безбеден“. Во Хамбург, 31 отсто од испитаниците го опишуваат патниот сообраќај како „многу безбеден“. Тоа значи дека градот на север е лидер во овој поглед, додека Берлин е четврти од последното место. Сепак, главниот град на Германија не поминува лошо бидејќи 50 отсто се чувствуваат безбедно на патот таму, а 18 отсто „многу безбедни“.

Томас Хомригаузен, директор на Cyclomedia Германија, објаснува: „Нашата студија јасно покажува дека Минхен и Хамбург се меѓу најбезбедните градови во Европа – резултат што ги одразува напорите на овие градови на полето на безбедноста во сообраќајот. Но, дури и во најбезбедните градови сè уште има предизвици, особено кога станува збор за интегрирање на нови форми на мобилност“.

Заостаната инфраструктура за велосипедистите

Има многу што да се подобри во Германија, особено кога станува збор за велосипедски патеки. Во Берлин (49 проценти) и Келн (47 проценти), помалку од половина од анкетираните веруваат дека велосипедските патеки се безбедни. Франкфурт (55 отсто) и Хамбург (52 отсто) барем ја минуваат бариерата од 50 отсто. Само во Минхен овој удел е значително поголем и изнесува 62 отсто. Истражувањето на Bosch eBikes System за велосипеди и е-велосипеди покажа сличен резултат. 55 отсто од испитаниците во Германија изјавиле дека се плашат од сообраќајна несреќа.

Кога станува збор за забрана на алкохол за време на возењето, резултатот бил уште појасен. 70 отсто од анкетираните од Германија биле за политика на алкохол 0 промили. Во Берлин ги има дури 84 отсто.

Еден резултат треба да ги натера политичарите да забележат: за дополнително зајакнување на безбедноста, повеќето Германци се отворени за ограничување на брзината од 30 km/h во центрите на градовите. Во Франкфурт, Келн и Минхен околу 60 отсто се залагале за такво ограничување.

Слични содржини