10 НАУЧНО ПОТВРДЕНИ ЕФЕКТИ КОИ ЌЕ СЕ СЛУЧАТ АКО ЈАДЕТЕ ЈАЈЦА: Половина од нив веројатно не сте ги знаеле

од Vladimir Zorba

Дали јадете јајца секое утро за појадок? Не можете да замислите да го започнете денот без барем две јајца на око или без омлет исполнет со сланина и кашкавал? Или некоја „поздрава“ верзија која се состои од варено јајце и добра зелена салата? Еве како оваа храна, која многумина ја сакаат, всушност влијае на вашето здравје.

Јајцата се одлична храна за зголемување на енергијата во секое време од денот. Тие можат да бидат вкусни измешани со малку тост и сланина, тврдо варени, сецкани и направени во прелив за салата или ставени во пржен ориз за вечера.

Можете исто така да земете тврдо варено јајце во движење кога ви треба брза закуска. Без оглед на тоа како уживате да ги јадете, тешко е да се негира фактот дека хранливата вредност на оваа храна е предмет на дебата долго време. На пример, јајцата се познати со децении како храна за подигање на холестеролот, поради што многу луѓе се прашуваат дали јајцата се добри за вас. Иако ова беше предмет на дебата во минатото, неодамнешните истражувачи и медицински експерти заклучија дека јајцата не само што не го зголемуваат холестеролот, тие всушност се добри за нас!

Јадењето јајца ќе ви даде поттик на корисни витамини, хранливи материи и минерали кои можат да придонесат за различни позитивни здравствени резултати.

Во едно јајце има околу шест грама протеин, а овој протеин се смета за „комплексен“, што значи дека ги содржи сите девет есенцијални амино киселини кои вашето тело не може да ги создаде самостојно.

Други сложени протеини вклучуваат говедско, пилешко, риба, свинско, темпе и соја тофу, додека храната како цели зрна, зеленчук, јаткасти плодови и семки се сметаат за „едноставни“.

Не значи дека се едноставни и неважни, но најдобро е да ја балансирате исхраната со двата вида. Јајцата се исто така едноставен протеин, што значи дека не носат многу заситени масти. Со само 1,6 грама заситени масти по јајце, добивањето протеини од јајцата може да ви помогне да ги задржите заситените масти на заливот во споредба со другите извори на протеини како што се стек, говедско, јагнешко, свинско, итн.

Јајцата се извор на холестерол во исхраната, што е една од причините зошто многу луѓе претпоставуваат дека јадењето јајца ќе го зголеми нивото на холестерол во вашето тело. Меѓутоа, откриено е дека јајцата го прават токму спротивното. Како прво, само затоа што храната е богата со холестерол не значи дека ќе ви го подигне нивото на холестерол.

Не само тоа, туку всушност храната богата со транс масти, заситените масти и додадените шеќери се поврзани со повисоките нивоа на холестерол. Една студија објавена во американскиот весник за клиничка исхрана покажа дека консумирањето диета со висок холестерол и едно јајце на ден не се поврзани со висок холестерол или коронарна срцева болест.

Со замена на вашиот појадок со многу јаглени хидрати за некој рецепт од јајца, можете да ја поддржите способноста на вашето тело да согорува масти и да изгуби тежина. Во една осумнеделна студија објавена во International Journal of Obesity, луѓето јаделе појадок од две јајца или ѓеврек, од кои и двете имале иста количина на калории. Групата со јајца изгубила 65% повеќе телесна тежина, 16% повеќе телесни масти, доживеала 61% поголемо намалување на БМИ и забележала 34% поголемо намалување на обемот на половината во споредба со оние кои консумирале појадок со ѓеврек.

Селенот е минерал кој му е потребен на вашето тело, но само во мали количини, а јајцата се лесен начин да ви помогнат да ја добиете потребната количина. Во само едно јајце, ќе добиете околу 15 микрограми селен, што е околу 27% од препорачаната дневна вредност.

Слични содржини