Шверцери на кокаин го окупираа пристаништето во Хамбург, пишува „Гардијан“. Влезот на дрога во најголемото пристаниште во Германија и петто по големина во Европа по Ротердам во Холандија, Антверпен во Белгија и Новоросијск и Уст-Луга во Русија доведе до зголемување на потрошувачката на нелегални супстанции низ целиот Стар континент и до зголемување на корупцијата во Германија, земја која непрофитната невладина организација „Транспаренси Интернешнл“ ја смета за една од „најчистите“ во светот.
Во 2021 година, германската полиција во Хамбург заплени 16 тони високочист кокаин. Тој беше во контејнери со соединенија за измазнување на ѕидовите. Јавниот обвинител кој го водеше тој случај извесен Јашар Г. беше изведен пред судот во втората половина на април 2025 година, бидејќи германските власти се сомневаа дека тој бил на платен список на бандата што требало да ја истражува. Бандата наводно му плаќала 5.000 евра месечно за информации за истрагата и датумите на апсењата на нејзините членови. Јашар Г. беше уапсен во октомври 2024 година откако полицијата дојде во посед на шифрирани разговори што ги воделе членови на бандата. Тој ги отфрла тврдењата на истражителите.
Помеѓу 2018 и 2023 година, бројот на заплени на кокаин во Хамбург се зголеми за седум и пол пати. Таканаречените пристаништни криминалци (германски: hafeninnentäter), пристанишни работници, шпедитери, обезбедувачи и возачи, тајно транспортираат дрога. Две лица кои работат во пристаништето во Хамбург беа уапсени во втората половина на април затоа што учествувале во трансферот на 480 килограми кокаин од Еквадор во Европа и физички нападнале колега кој се обидел да го спречи нивниот план. Обезбедувачите кои работат во пристаништето во Хамбург побарале кратки митралези минатата година затоа што се плашеле за своите животи.
Килограм кокаин, кој во Колумбија вреди 2.000 американски долари, се продава за просечно 40.000 долари во Европа. Дилерите ги претвораат тие астрономски маржи во луксузни недвижности, автомобили и стоки, но и во мито за властите во Холандија, Белгија, Шведска и Германија. Поранешниот обезбедување „Карл“ рече дека парите вклучени во трговијата со дрога почнуваат да се гледаат на улиците на Хамбург. Младите луѓе сè повеќе возат престижни автомобили како што се Ферари и Ламборџини и скапи џипови што чинат по 150 илјади евра. „Не е проституција, измама или марихуана. Тоа е кокаин“, рече „Карл“. Пред шест месеци, германската полиција уапси неколку свои вработени кои беа поврзани со италијанската мафијашка организација „Ндрангета“ и холандско-мароканските криминални групи, озлогласени европски шверцери на дрога.
Даниел Бромбахер, раководител на европската канцеларија на Глобалната иницијатива против транснационалниот организиран криминал (GI-TOC), рече дека криминалните организации никогаш немале толку многу „ризичен капитал“. Денес, митото што го даваат на властите се плаќа многукратно и затоа трошат толку многу пари на тоа, додаде Бромбахер.
Хамбуршката пристанишна управа соопшти дека Хамбуршката полициска управа се занимава со прашања поврзани со безбедноста на пристаништето. Портпаролот на Хамбуршката полициска управа изјави дека полицијата, царината, пристанишните власти и приватниот сектор вложуваат големи напори за искоренување на присуството на организираниот криминал во Хамбуршкото пристаниште. Сепак, експертите за организиран криминал тврдат дека е познато колку луѓе од различни нивоа на власт се под контрола на трговците со дрога.
Зора Хаузер, криминолог од Универзитетот во Кембриџ во Англија, изјави дека долго време Германија не сакала да признае дека има проблем со организираниот криминал и дека ненадејното зголемување на циркулацијата на кокаин покажува колку е сериозен проблемот. „Комбинацијата од фрагментирана полиција, политичката незаинтересираност, слаби закони за перење пари, прекумерна заштита на личните податоци ја направи Германија рај за криминални операции“, тврди Хаузер.
Европските власти не успеваат да го намалат изворот на енергија на организираниот криминал – кокаинот. Има повеќе од доволно од него, а неговата цена не се променила во последните 10 години, пишува „Гардиан“. Кога холандските власти потрошија 524 милиони евра за зголемување на безбедноста во своите пристаништа по серијата мафијашки егзекуции, криминалците го преместија својот бизнис со кокаин во пристаништа во Франција, Шпанија, Португалија, Скандинавија и балтичките земји. Бројот на пратки со дрога во Хамбург се намали во 2024 година, но сепак е висок.
Криминолозите велат дека германските власти не смеат да се фокусираат исклучиво на фаќање шверцери и мафијаши, туку мора да пронајдат службени лица кои им помагаат и други посредници. Робин Хофман, експерт за организиран криминал од Универзитетот во Мастрихт во Холандија, рече дека Германија мора да го следи примерот и да започне истрага против адвокати, политичари и финансиери кои профитираат од организираниот криминал.