Исклучително популарната социјална мрежа TikTok ги надмина Facebook, WhatsApp и Instagram по бројот на преземања од продавниците за апликации, и во моментов бележи повеќе од милијарда активни корисници месечно. Во време на пандемијата, кога многумина останаа дома цел ден, оваа мрежа значително го прошири кругот на корисници кои гледаа кратки видеа таму, одговараа на разни предизвици и губеа време на сите можни начини. Но, требаше да се очекува дека сето ова ќе има последици и за нивното ментално здравје.
Бројни лекари, кои се занимаваат со нарушувања во однесувањето, забележаа дека од почетокот на пандемијата, помлади жени, првенствено тинејџерки, доаѓаат кај нив се почесто, покажувајќи слични симптоми. Имено, тие развиле тикови, слични на оние кај луѓе дијагностицирани со Туретов синдром. Овој синдром влијае во просек од 4-5 луѓе на 10.000 луѓе, е почест кај мажите и најчесто се развива во детството или раната адолесценција – што одговара на возраста на девојчињата што го развиле во случаите, за кои пријави „Волстрит Журнал“
Но, во овие случаи, девојчињата немаа нарушувања на нервниот систем како во случај на Туретов синдром, туку ги добија своите тикови од (можеби затоа и го добил името?) TikTok. Покрај тоа, тие често покажуваа симптоми на вознемиреност и депресија, а тиковите започнале прилично нагло.
Она што доведе до заклучок дека TikTok е причината за овие медицински проблеми е фактот дека тиковите кај младите девојки се невообичаени. Имено, пациентите кои страдаат од Туретов синдром обично развиваат уникатни тикови, а кај „TikTok пациенти“ забележано е дека тие имаат тикови слични на оние што се гледаат на оваа социјална мрежа. Се испостави дека тие несвесно имитирале луѓе со Турет, и дека TikTok, поради неговите алгоритми, им покажал голем број на такви видеа – што довело до развој на нарушување.
Постои нешто како позитивен факт низ целата приказна дека вакви тикови може да се третираат. Но, за тоа, пред се, потребно е да се одделат пациентите од социјалните мрежи. Ако воопшто е можно.
Патем, корисничката база на TikTok се состои од речиси една третина од корисниците на возраст од 10 до 19 години (податоци за САД). Во просек, корисниците трошат дури 52 минути дневно на оваа апликација, додека за оние под 15 години, достигнува 80 минути дневно.