Електричните возила би можеле да сочинуваат до 86% од продажбата во Европа до 2030 година

од Vladimir Zorba
459 прегледи

Нова студија составена од Rocky Mountain Institute (RMI), Systems Change Lab и EEIST Project тврди дека електричните возила би можеле да сочинуваат повеќе од две третини од продажбата на нови автомобили до 2030 година, што е значително поголем удел од многу други неодамнешни анализи.

Истражувањето ја следи траекторијата на S-кривата забележана на пазарите на ЕВ како Северна Европа и Кина и ја применува на глобално ниво, покажувајќи дека продажбата на електрични возила ќе порасне најмалку шест пати до 2030 година.

Доколку е така, тогаш тие ќе учествуваат со 62% до 86% од целата продажба на нови возила до 2030 година. Исто така, се предвидува дека вкупната флота на автомобили со внатрешно согорување ќе достигне врв и ќе биде во слободен пад до 2030 година, пишува „Јутарњи“.

Моделот на кривата S зема историски податоци и крајна точка, користејќи го минатото за да ја процени животната средина и идните стапки на раст. Истражувањето на RMI додава дека економијата почнува да ги надминува политичките стимулации како клучен двигател на продажбата на електрични возила.

Се тврди дека трошоците за батериите би можеле да се преполоват оваа деценија од 141 евра за киловат час на помеѓу 56 и 85 евра. Овие опаѓачки трошоци би можеле да ги направат електричните возила поевтини на „секој пазар во светот“. Се предвидува дека Кина ќе продолжи да води во продажбата на електрични возила, а продажбата ќе сочинува 90% од вкупниот пазар на нови автомобили до 2030 година.

Моментот кога новите електрични возила ќе го достигнат ценовниот паритет со новите возила со внатрешно согорување веројатно ќе се покаже како клучен. Истражувањето сугерира дека оваа „пресвртна точка“ на паритет на цените може да се случи во Европа следната година, 2025 година во Кина, 2026 година во САД и 2027 година во Индија за автомобили со средна големина и порано за мали возила.

Зголемената побарувачка за електрични возила може да доведе до пад на побарувачката на нафта за автомобили за најмалку 1 милион барели дневно секоја година по 2030 година. Истражувањето, исто така, забележува дека продажбата на автомобили SUS го достигнала врвот во 2017 година.

Слични содржини