Поттикнати од бранот нови достапни модели, пазарниот удел на електрични возила во Европската унија следната година ќе порасне од 14 на 20 отсто, предвидува здружението ACEA. Дури една петтина од пазарот на нови автомобили во 2024 година треба да бидат електрични модели, рече претседателот на ACEA, Лука де Мео, иако се предвидува дека целиот пазар следната година ќе порасне само симболично за 2,5%.
Де Мео, кој е и извршен директор на Групацијата Renault, рече дека лансирањето на поволни електрични возила ќе помогне да се зголеми растот на пазарот на електрични возила.
„Се обидуваме да ги примениме EV погонските агрегати на производи кои се поглавни и во срцето на пазарот“, рече Де Мео, наведувајќи ги идните возила со мали батерии како што се Renault 5 EV, Citroen e-C3 и идните евтини EV од групацијата Volkswagen. Тие автомобили ќе користат помали и поевтини батерии, што ќе ги намали нивните цени и ќе ја зголеми побарувачката. Renault 5 ќе се продава за околу 25.000 евра, а одредени модели на Citroen и Renault во следните две години ќе бидат под 20.000 евра.
„Ќе имаме подеми и падови со електричните возила, но долгорочно, нема враќање назад бидејќи тоа е запишано во правилата“, рече тој, мислејќи на регулативата за зелениот договор од 2035 година. Политичката клима во Европа и САД, кои во последните години беа за електрични возила, би можеле да се променат во 2024 година, кога ќе се изберe нов Европски парламент и претседател на САД.
Де Мео рече дека секторот се соочува со осум до девет регулативи на ЕУ кои стапуваат на сила секоја година до 2030 година, од кои некои се спротивни на суштинските прашања. „Доколку регулативите ја зголемат цената на производот, тогаш пазарот ќе биде многу помал отколку во минатото. Јасно го гледаме притисокот на луѓето кои не можат да си дозволат нови автомобили“, рече Де Мео.
Исто така, ACEA од самиот почеток се спротивстави на повеќето аспекти на предложените нови правила за загадување Еуро 7, велејќи дека тие се премногу скапи, не им даваат доволно време на производителите на автомобили да се усогласат и да ги пренасочат инвестициите од вистинската цел за возила со нулта емисија.
Сепак, индустријата доби значителни отстапки од регулаторите во последните месеци. Сегашниот предлог Еуро 7 е многу поповолен од првично предвиденото, бидејќи регулативите за емисиите на CO2 од патничките автомобили ќе останат речиси непроменети во споредба со сегашниот Еуро 6. Исклучок е направен и за синтетичките е-горива, кои се исклучени од крајниот рок на ЕУ до 2035 година, кога на пазарот ќе бидат само возила со нула емисија.