Meta Platforms понуди речиси преполовена месечна претплата за Facebook и Instagram од 9,99 евра на 5,99 евра во Европа, изјави висок директор на Meta, цитиран од Ројтерс. Овој потег има за цел да ги реши грижите за приватноста и антимонополските регулатори.
Намалувањето на цената уследи по зголемените критики од активистите за приватност и групи потрошувачи за услугата за претплата без реклами на Meta во Европа, за која критичарите велат дека бара од корисниците да платат надомест за да се обезбеди нивната приватност.
Meta ја лансираше услугата во ноември за да се усогласи со Законот за дигитални пазари (DMA), кој ја ограничува неговата способност да ги персонализира рекламите за корисниците без нивна согласност, повредувајќи го нејзиниот главен извор на приходи.
Компанијата рече дека моделот на такси се обидува да постигне рамнотежа помеѓу спротивставените барања на законите за приватност на ЕУ и DMA.
„Ние сакавме да го забрзаме овој процес веќе некое време бидејќи треба да постигнеме стабилност… затоа предложивме да се намали цената од 9,99 на 5,99 за една сметка и 4 евра за сите дополнителни сметки“, коментира адвокатот на Meta, Тим Ламб за време на сослушувањето во Европската комисија.
„Ова е на долниот дел од опсегот што секој разумен човек треба да го плати за услуги од ваков квалитет. И мислам дека ова е сериозна понуда. Регулаторната несигурност моментално постои и таа треба брзо да се реши“, додаде Ламб.
Австралискиот активист за приватност, Макс Шремс коментира дека проблемот не е таксата.
„Од сите истражувања знаеме дека дури и такса од само 1,99 евра или помалку ја менува согласноста од 3-10% кои навистина сакаат реклами до 99,9% кои сè уште кликнуваат да. GDPR бара согласноста да биде „слободно дадена“, коментира тој, повикувајќи се на правото на ЕУ за приватност.
„Тоа всушност не е за сумата на пари – тоа е општо за пристапот „плати или ОК“. Општата цел на „плати или ОК“ е да ги натера корисниците да кликнат на „OK“ дури и ако тоа не е нивен слободен и вистински избор. Не мислиме дека едноставна промена на износот го прави овој пристап легален“, додава тој.
Во еднодневното сослушување, на корисниците на Мета и на трети лица ќе им се даде можност да побараат јасност за тоа како компанијата се усогласува со DMA.
Meta го објави својот предлог за намалување на цените до регулаторите претходно оваа година и сега преговара со регулаторите за заштита на податоците, особено со ирското набљудувачко тело.
Корисниците кои се согласуваат да бидат следени добиваат бесплатна услуга финансирана од приходи од реклами.
Компаниите ризикуваат да бидат казнети до 10% од нивниот годишен глобален промет за прекршување на DMA.