Изборите во 2024 година станаа најскапите во историјата на САД, пишува Financial Times. Според последните податоци за собраните средства од изборните штабови на двајцата кандидати, Трамп и Харис потрошиле дури 4,2 милијарди долари.
Харис далеку го надмина Трамп во собирањето средства: таа собра 2,3 милијарди долари, од кои 1,9 милијарди долари беа потрошени за кампањата. Бројките на Трамп се поскромни – 1,8 милијарди и 1,6 милијарди соодветно.
Вкупните трошоци за рекламирање беа половина од трошоците за изборната кампања. Во исто време, трошоците во само седум „клучни“ држави изнесуваат 1,5 милијарди долари.
Само во сојузната држава Пенсилванија, двете страни потрошиле 400 милиони долари за рекламирање, во споредба со 358 милиони долари меѓу другите „свинг“ држави.
Интересно е што Харис, со оглед на огромните суми што ги собра и инвестираше, успеа да најде начин да се позиционира како сериозен предизвикувач, додека Трамп, со поскромниот буџет, беше принуден да се потпре на својата база и поорганизирани стратегии за мобилизација на гласачите, што вклучува посилна активност на социјалните мрежи и директна комуникација со гласачите.
Овие разлики во собирањето средства и трошењето не само што го покажуваат обемот на финансиската вклученост во оваа трка, туку може да имаат долгорочни последици врз начинот на кој се водат политичките кампањи во иднина. Бидејќи рекламирањето стана доминантен елемент во мобилизацијата на гласачите, ова може да создаде нерамнотежа помеѓу кандидатите кои можат да соберат повеќе средства и оние кои се потпираат на потрадиционални форми на политички ангажман.