И покрај тоа што бележи импресивни резултати од продажбата, електричниот автомобил SU7 на Xiaomi не добива пофалби за квалитетот.
Кога станува збор за рангирањето на квалитетот на автомобилите во Кина во првиот квартал од 2025 година за седаните на батерии, SU7 се рангираше на последно место од вкупно 29 кинески модели. Ова рангирање е составено од државната Кинеска мрежа за квалитет на автомобили и укажува на поголем ризик од потенцијални дефекти и поголем број поплаки од клиенти во споредба со продажбата на електричниот автомобил на Xiaomi.
Кинеската мрежа за квалитет на автомобили, платформа надгледувана од Администрацијата за надзор на пазарот на Кина, собира извештаи од сопствениците на автомобили во кои се детално опишани дефектите и проблемите на возилата. Овие извештаи потоа се претвораат во казнени поени, при што повисок резултат означува понизок квалитет.
Xiaomi SU7 доби загрижувачки 239 казнени поени, што е за 56 поени над просекот за неговиот сегмент. За разлика од нив, седанот GAC Hypter GT го зазема првото место со 149 поени, по него следуваат Voyah Passion (152 поени) и Avatr 12 (153 поени). Дури и добро познатите електрични автомобили наменети за европскиот пазар, вклучувајќи ги Nio ET7 и ET9, се рангирани значително подобро, наоѓајќи се на средината на листата со 183 поени. Други модели кои се рангирани подобро од SU7 на Xiaomi се Zeekr 001 (185 поени), Lotus Emeya (185 поени), BYD Han (194 поени) и Denza Z9 GT (214 поени).
Според извештаите, повеќе од 400 сопственици на SU7 Ultra колективно ја тужат Xiaomi, што претставува нов проблем. Тие се здружија за да ги покријат правните трошоци. Еден проблем е опционалнaтa карбонскa хауба, која чини околу 5.250 евра. Оваа компонента се рекламира со функционални „двојни воздушни канали“ дизајнирани да ја подобрат аеродинамиката и ладењето, но клиентите веруваат дека ова е измама. Сликите што ја прикажуваат внатрешната структура на аспираторот јасно покажуваат дека нема разлика во споредба со стандардната алуминиумска верзија. Некои сопственици извршиле тестови со вентилатори и хартиени крпи, кои покажале дека нема проток на воздух низ конкретните канали. Резултатите од термичкото снимање, исто така, не покажаа значително ладење во случајот со карбонската хауба.
Xiaomi јавно се извини на 7 мај и призна дека описите на производите биле нејасни. Компанијата им понуди на клиентите 20.000 поени за лојалност и можност за замена на хаубата со стандардна алуминиумска. Многу клиенти ја одбија понудата поради долгиот период на чекање за резервни делови, проценет на 30 до 40 недели. Исто така, тие сметаат дека понудата е недоволна компензација за она што се смета за функција за подобрување на перформансите.
Правниот предизвик е особено чувствителен за автомобилската дивизија на Xiaomi. На 10 мај, основачот и извршен директор на Xiaomi Auto, Леи Џун, ги опиша изминатите неколку недели како најпредизвикувачки досега, алудирајќи на лични и професионални тешкотии. Индустриските аналитичари повлекоа паралели со минатите случаи во кои беа вклучени други кинески производители на електрични возила, како што е „Avatr“, кои се справија со слични проблеми со јавното тестирање.
Овие споредби доведоа до повици до Xiaomi да спроведе независна верификација на наводната функција на карбонската хауба. Правните експерти сугерираат дека доколку проценките од трети страни потврдат дека каналите не се функционални, Xiaomi би можел да се соочи со казни според строгиот закон за рекламирање на Кина.
Проблемот оди подалеку од финансиската компензација за многу клиенти.
„Купивме нешто што беше промовирано како функција за перформанси. Xiaomi треба да докаже дека каналите функционираат или да преземе одговорност ако не функционираат“, рече еден разочаран сопственик.
Контроверзноста би можела потенцијално да влијае на лансирањето на теренецот YU7 на Xiaomi и на растечките амбиции на компанијата. Исходот од оваа ситуација би можел да има значително влијание врз тоа како производителите ги промовираат опционалните компоненти поврзани со перформансите.