Откако премиерот Христијан Мицкоски изјави дека Северна Македонија е четврта по економски раст во Европа, стручната јавност реагира со скепса, предупредувајќи дека реалната слика е далеку од розова. Економистот Бранимир Јовановиќ за „Цивил“ вели дека изјавата не е само погрешна, туку и навредлива за граѓаните кои секојдневно се соочуваат со економски тешкотии.
„Ако се погледнат податоците за БДП по жител според куповната моќ, Македонија е на дното во Европа – зад нас се само Молдавија, Косово и Босна. Дури и Албанија нѐ престигна“, вели Јовановиќ.
Тој додава дека македонскиот БДП е на само 42% од просекот на Европската Унија, што ја става земјата многу далеку од економскиот врв.
„Ова не е првпат да слушаме вакви приказни. И порано се зборуваше дека сме трета економија во светот, па гледаме каде сме денес“, посочува професорот.
Според него, неоснованите изјави за економски успеси не ѝ помагаат на земјата – напротив, само создаваат недоверба кај граѓаните.
„Ако навистина сме четврта економија, нека излезе премиерот на улица и нека го каже тоа на народот. Ќе види какви ќе бидат реакциите“, вели Јовановиќ.
Тој нагласува дека дури и тврдењата за раст од 3,4% на БДП во првиот квартал не се доволни за да се прогласи голем успех, особено кога многу земји сѐ уште не ги објавиле своите податоци, а некои веќе покажале и повисок раст – како Ирска, Данска, Полска и Литванија.
„Повеќе би било корисно ако наместо да се фалиме со недокажани статистики, фокусот се стави на реална работа – капитални инвестиции, инфраструктура, подобрување на квалитетот на живот. Од големите ветувања досега не видовме ништо – ни унгарската милијарда, ни автопат, ни железница“, заклучува Јовановиќ.
Од Владата, пак, велат дека земјата бележи значајни промени и дека економијата се движи во позитивна насока. Според нив, растот од 3,4% ја позиционира Македонија меѓу најбрзорастечките економии во Европа, според прелиминарните податоци на Државниот завод за статистика.
Вистината, како што често се случува, веројатно лежи некаде помеѓу. Но она што е сигурно е дека граѓаните најдобро ја чувствуваат економијата – не преку проценти, туку преку сопствениот паричник.