Во следната декада, доминацијата на кинеските електрични возила (ЕВ) на македонските патишта ќе зависи од неколку клучни фактори:
1. Цена и достапност
Кинеските производители (како BYD, Geely, Great Wall, NIO, XPeng) нудат поевтини модели во споредба со европските и американските конкуренти. Доколку цените останат конкурентни, а понудата се прошири, тие ќе бидат привлечна опција за македонските потрошувачи.
2. Инфраструктура за полнење
Дали Македонија ќе изгради доволно јавни полначки станици и дали кинеските компании ќе вложат во сопствена инфраструктура (како што прават во Европа). Без доволна мрежа за полнење, растот на ЕВ пазарот ќе биде ограничен.
3. Владина поддршка и субвенции
Доколку државата воведи даночни олеснувања, субвенции за купување ЕВ или намалени такси за регистрација, тоа ќе поттикне поголема побарувачка. Кинеските брендови често се најголемите корисници на ваквите мерки во Европа.
4. Конкуренција од други марки
Европските бренди (Volkswagen, Renault, BMW) и американските (Tesla) исто така се борат за пазарот. Доколку тие понудат поатрактивни модели или подобар сервис, може да го ограничат учеството на кинеските ЕВ.
5. Свесност и доверба на потрошувачите
Македонскиот пазар традиционално е склон кон користени возила со внатрешно согорување. Промената кон ЕВ ќе зависи од:
-
Дали кинеските брендови ќе изградат доверба (преку гаранции, сервисна мрежа).
-
Дали ќе се образоваат потрошувачите за предностите на ЕВ.
6. Увозни политики и царини
Доколку ЕУ (а со тоа и Македонија преку процесот на приближување) воведи заштитни царини против кинеските ЕВ (како што веќе се дискутира), тоа може да ги направи поскапи и да ја намали нивната доминација.
Прогноза: Дали кинеските ЕВ ќе доминираат?
-
Доколку инфраструктурата се подобри, цените останат ниски, а власта ги поддржи ЕВ – кинеските брендови ќе бидат меѓу најпопуларните.
-
Доколку европските производители понудат поевтини алтернативи или државата не инвестира во полнење – доминацијата ќе биде ограничена.
Најверојатно, кинеските ЕВ ќе заземат значаен удел на пазарот, но доминацијата ќе зависи од комбинација на горенаведените фактори.
Извор: DeepSeek