AI анализи: Дали системот „Safe City“, кој казнува и за возење 1 км/ч повеќе од дозволеното, е креиран да се воведе ред во сообраќајот, да се дисциплинираат граѓаните или да се полни празниот буџет на Македонија?

Системот Safe City може да има повеќе цели истовремено – и во пракса секогаш создава дебата. Еве ја суштината, без политички навивања

од Vladimir Zorba
6 прегледи

Системот Safe City може да има повеќе цели истовремено – и во пракса секогаш создава дебата. Еве ја суштината, без политички навивања:

1️⃣ Воведување ред и зголемување на безбедноста

  • Главниот аргумент за вакви системи е дека намалуваат сообраќајни незгоди, особено оние со тешки последици.

  • Во многу држави, автоматските камери покажале дека возачите стануваат повнимателни кога знаат дека нема „толеранција“.

  • Строгите системи често го менуваат однесувањето кај оние што постојано возат над дозволеното.

2️⃣ Дисциплина и култура во сообраќајот

  • Македонија има проблем со непрописно паркирање, брзо возење, поминување на црвено и непочитување на пешаците.

  • Safe City може да биде начин да се дисциплинираат навиките – не поради казните, туку поради ризикот „секој прекршок се гледа“.

3️⃣ Полнење на буџетот – реален ризик

  • Ако се казнува и за 1 км/ч повеќе, тоа може да се протолкува како метод за масовно генерирање приходи.

  • Доколку државата премногу се потпира на казни, системот лесно се чувствува како фискален инструмент наместо безбедносен.

  • Транспарентноста е клучна:

    • Дали камерите се поставуваат на места со реален ризик?

    • Или на места со голем проток за да „пливаат“ казните?

Клучен заклучок

Системот може да биде корисен за безбедност и дисциплина, но казнување за 1 км/ч изгледа повеќе како финансиски механизам отколку како мерка за безбедност.
Најздрав модел би бил:

  • Трпеливост (толеранција од 5–10 км/ч, како во многу европски земји)

  • Фокус на опасни точки, а не на „лесни“ прекршоци

  • Јавна објава на приходите од казни и нивна употреба за сообраќајна инфраструктура

Извор: ChatGPT