Американските економисти тврдат дека големиот инфлаторен бран што ги зафати САД е речиси при крај и дека потрошувачите придонеле за тоа, бидејќи одбиваат да купуваат поскапи производи и услуги, а централната банка денеска објави дека, според истражувањата, инфлаторните очекувања кај самите потрошувачи паднале – и тоа на најниско ниво од 2013 година.
Како што пишува АП, некои од најголемите американски компании, од Амазон до Дизни до Yum Brands, известуваат дека потрошувачите се повеќе бараат поевтини алтернативи за стоки и услуги, бараат попусти или едноставно избегнуваат производи што ги сметаат за премногу скапи, без да ги намалат трошоците. до тој степен што предизвикува рецесија.
Наместо тоа, посочуваат економистите, се чини дека се враќаат на навиките пред пандемијата, кога повеќето компании не ги покачуваа цените лесно и премногу, бидејќи се плашеа да не го загрозат нивниот бизнис.
-Иако инфлацијата е намалена, цените се уште се високи, а верувам дека потрошувачите се дојдени до таму што едноставно повеќе не го прифаќаат. И тоа е токму она што се бара. Решението за високите цени е тоа што цената на нивното покачување е висока – изјави минатата недела претседателот на филијалата на Федералните резерви, односно американската централна банка, во Ричмонд, Том Баркин.
Потрошувачите кои се почувствителни на покачувањето на цените помагаат да објаснат зошто инфлацијата во САД постојано се намалува кон годишната целна стапка на Федералните резерви од 2%. Со ова завршува периодот на болно високи цени што ги оптоваруваа буџетите на многу американски семејства и ги направија мрачни нивните погледи на економијата.
Поради инфлацијата, многу Американци беа незадоволни од начинот на кој актуелната американска администрација предводена од претседателот Џозеф Бајден и потпретседателката Камала Харис управува со економијата.
Прашањето за инфлацијата ќе биде важно и на претстојните претседателски избори на кои ќе се натпреваруваат Камала Харис како кандидат на Демократската партија и Доналд Трамп како кандидат на Републиканската партија.
Сепак, неподготвеноста на потрошувачите да платат повеќе ги принуди компаниите да ги зголемат цените побавно или дури да ги намалат, а резултатот е заладување на инфлаторните притисоци.
Њујоршката филијала на Федералните резерви соопшти дека очекувањата на Американците за тоа колку пари ќе треба да потрошат во следните 12 месеци сега се намалени и дека се намалени и нивните очекувања за инфлација.
Според истражувањето спроведено од филијалата на ФЕД во Њујорк, потрошувачите очекуваат да потрошат 4,9% повеќе пари во следните 12 месеци отколку претходно, што е најниско очекување од април 2021 година, кога инфлацијата почна да расте.
Тие, исто така, очекуваат инфлацијата да биде во просек околу 2,3% во следните три години, што е најниско ниво на инфлаторни очекувања од 2013 година, откако се спроведени вакви истражувања.