Автомобилите на Xiaomi ќе излезат на европскиот пазар во 2027 година

Првите два модели на Xiaomi, елегантниот седан SU7 и теренецот YU7, добија позитивни критики и се во огромна побарувачка, а некои клиенти во Кина се принудени да чекаат повеќе од една година за испорака.

од Vladimir Zorba
4 прегледи

Европскиот пазар на електрични автомобили е веќе доста преполн со брендови како Tesla и BYD кои се натпреваруваат со домашните производители, но Xiaomi не се плаши од предизвикот и ја потврди својата посветеност да ги донесе своите популарни електрични автомобили на Стариот континент до 2027 година.

Пред помалку од две години, автомобилската дивизија на Xiaomi беше малку повеќе од амбициозен проект, а денес компанијата има статус на полноправен производител на возила со растечка база на обожаватели на домашниот пазар во Кина. Првите два модели на Xiaomi, елегантниот седан SU7 и теренецот YU7, добија позитивни критики и се во огромна побарувачка, а некои клиенти во Кина се принудени да чекаат повеќе од една година за испорака.

Оваа популарност резултираше со импресивен број продадени возила. Во текот на вториот квартал од оваа година, Xiaomi испорача 81.302 електрични автомобили, со што вкупниот број продадени возила во првите шест месеци од оваа година достигна 157.000.

Бизнисот во Кина оди одлично, па Xiaomi се подготвува да се прошири на странските пазари. Претседателот на компанијата, Лу Веибин, потврди дека Европа е првата цел на глобалната сцена. До 2027 година, брендот ќе биде присутен на Стариот континент, натпреварувајќи се директно со најголемите имиња во индустријата за електрични автомобили.

Xiaomi не потврди кои модели ќе го водат патот, но се очекува и SU7 и YU7 да им бидат понудени на европските клиенти. Компанијата развива и трет модел, моментално познат како YU9, голем теренец со погонски склоп што го проширува опсегот, имено 1,5-литарски турбо мотор и два електрични мотори.

За да го обезбеди успехот на својот европски потфат, Xiaomi отвора посебен центар за истражување и развој и активно регрутира врвни таленти од етаблираната автомобилска индустрија на Стариот континент. Меѓу клучните вработени е Рудолф Дитрих, ветеран со искуство во работата во BMW, но и во светот на Формула 1, каде што работел со тимовите на Вилијамс и Заубер.

Нему му се придружуваат и други поранешни вработени во BMW, вклучувајќи ги Душан Сарач и инженерот Јанис Хелвиг. Оваа стратегија сугерира дека Xiaomi ги сфаќа сериозно своите електрични автомобили и ги дизајнира специјално за европските вкусови и услови на патиштата.

Секако, пробивањето во автомобилската индустрија е скап потфат. Се покажува дека производството на автомобили е значително поскапо од производството на паметни телефони. Автомобилската дивизија на компанијата објави загуба од околу 35 милиони евра во последниот квартал. Коосновачот на Xiaomi, Леи Џун, останува уверен, јавно изјавувајќи дека очекува автомобилскиот бизнис да стане профитабилен во втората половина од 2025 година, бидејќи производството продолжува да се зголемува.

За европските купувачи на автомобили, доаѓањето на уште еден конкурент е добра вест. Поголема конкуренција значи повеќе иновации и поконкурентни цени. Како што се приближува 2027 година, етаблираните брендови ќе следат внимателно, бидејќи тивкото зуење на електричните возила на Xiaomi сигурно ќе стане многу погласно на европските улици.

Слични содржини