Најдобар филм на 97. Оскари беше филмот „Анора“, за кој награди добија и режисерот Шон Бејкер и главната актерка Мајки Медисон, додека наградата за најдобар актер му припадна на Адриен Броди за филмот „Бруталист“.
Филмот на Шон Бејкер „Анора“ за сексуалната работничка од Бруклин, која добива шанса за нов живот кога ќе се омажи за богат клиент, син на руски олигарх, освои вкупно пет Оскари – за најдобар филм, режисер, главна актерка, оригинално сценарио и монтажа, а беше номиниран и за споредна машка улога.
Бејкер, кој важеше за еден од фаворитите за Оскар за најдобра режија, го искористи својот победнички говор за поддршка на гледање филмови во кината, особено независните кина кои наидоа на големи проблеми по пандемијата.
„Во време кога светот е длабоко поделен, ова е поважно од кога било. Тоа е специфично заедничко искуство што не можете да го имате дома“, рече Бејкер.
Затоа тој им порача на филмаџиите да продолжат да снимаат филмови за големото платно, родителите да ги носат своите деца во кино, а публиката да гледа филмови во кината секогаш кога можат.
За Оскар за најдобра режија беа номинирани и Брејди Корбет за „Бруталист“, Џејмс Манголд за „Боб Дилан: тотален странец“, Жак Аудиар за „Емилија Перез“ и Корали Фаргеат за „Супстанција“.
Во категоријата за најдобар филм номинирани беа и „Бруталист“, „Боб Дилан: тотален странец“, „Конклава“, „Дина: Дел 2“, „Емилија Перез“, „Сè уште сум овде“, „Момци од никел“, „Супстанција“ и „Негативец“.
Дваесет и петгодишната Мајки Медисон ја доби наградата за улогата на Анора „Ани“ Микеева, стриптизета која се омажи за син на руски олигарх.
„Пораснав во Лос Анџелес, но Холивуд секогаш ми изгледаше толку далеку. „Да се биде овде и да стои во оваа сала денес е навистина неверојатно“, рече Медисон при прифаќањето на наградата.
Таа рече дека сака да се „заблагодари и оддаде признание на заедницата на сексуалните работници“, за која рече дека „ќе продолжи да ја поддржува“.
Во оваа категорија беа номинирани и Синтија Ериво за улогата на Злобната вештерка од Западот во „Негативец“, Карла Софија Гаскон за улогата на водач на нарко-картел која сака да го смени полот и да се повлече од бизнисот во филмот „Емилија Перез“, Деми Мур за нејзината улога на актерка на крајот од нејзината кариера ѝ е понудена тајна улога став“ и Фернанда Торес за нејзината улога на жена чие семејство станува жртва на насилство за време на воената диктатура во бразилскиот филм „Сè уште сум овде“.
Адриен Броди доби Оскар за најдобар актер во филмот „Бруталист“. Ова му е втор Оскар, по оној за „Пијанистот“, кога на 29 години стана најмладиот добитник во таа категорија.
Во „Бруталист“, тој глуми архитект кој се сели во Америка откако го преживеал холокаустот; за улогата на Ласло Тот, унгарски архитект со еврејско потекло кој го преживеа Бухенвалд и емигрира во Америка.
Броди, заблагодарувајќи се на наградата, рече дека е „повторно тука за да ги покаже траумите што продолжуваат, последиците од војната, системското угнетување, антисемитизмот и расизмот“.
„Сакам да се молам за поздрав, посреќен и поинклузивен свет, и ако историјата може нешто да нè научи, треба да запомниме дека не смееме да дозволиме омразата слободно да се изразува“, рече Броди.
Заедно со него, Тимоти Шаламе беше номиниран за улогата на Боб Дилан во филмот „Боб Дилан: тотален странец“, Колман Доминго за улогата на затвореник во филмот „Sing Sing“, Ралф Фајнс за неговата улога во „Conclave“ и Себастијан Стен за неговата улога на Доналд Трамп во филмот „The Story Apprentice“.
„Бруталист“ освои Оскар за кинематографија и оригинална музика, а беше номиниран и во категориите најдобар филм, споредна женска улога и актерка, режија, оригинално сценарио, монтажа и дизајн на продукција.
Сите добитници:
Најдобар филм: „Анора“, продуциран од Алекс Коко, Саманта Куан и Шон Бејкер
Главна машка улога: Адриен Броди, „Бруталист“
Главна актерка: Мајки Медисон, „Анора“
Споредна машка улога: Киеран Калкин, „Вистинска болка“
Споредна женска улога: Зои Салдања, „Емилија Перез“
Режисер: Шон Бејкер, „Анора“
Оригинално сценарио: „Анора“, Шон Бејкер
Адаптирано сценарио: „Конклава“, Питер Страган
Долгометражен анимиран филм: „Потопот“
Краток анимиран филм: „Во сенката на чемпресот“
Меѓународен филм: „Сè уште сум тука“ (Ainda estou aqui), Бразил
Долгометражен документарен филм: „Единствената земја“
Краток документарец: „Единствената девојка во оркестарот“
Краток игран филм: „Јас не сум робот“ (Ik ben geen robot)
Оригинална музика: „Бруталист“
Оригинална песна: „Ел Мал“ од филмот „Емилија Перез“
Звук: „Дина: Втор дел“
Сценографија: „Злица“
Фото: „Бруталист“
Шминка и коса: „Супстанција“
Костимографија: „Злица“
Монтажа: „Анора“
Визуелни ефекти: „Дина: Дел 2“