ДС бара да не се воведува новиот предмет „Историја и општество“

од Nikola Popovski
132 прегледи

Демократскиот сојуз (ДС) го повикува Министерството за образование да ги прекине активностите за менување на наставната програма за шесто одделение и воведување нов предмет Историја и општество од следната учебна година кој треба да замени три одделни предмети, Историја, Географија и Граѓанско образование.

-Предупредуваме дека со механичко мешање на наставните содржини на три различни предмети се маргинализира изучувањето историја, кој е исклучително важен предмет за сочувување и јакнење на националниот идентитет и за формирање на личноста на младите.

Демократскиот сојуз ја осуди оваа контроверзна образовна реформа уште кога беше ненаучно и насилно накалемена од тимот на екс министерката за образование Мила Царовска. Тогаш предупредивме дека
експериментот кој преку спојувањето повеќе различни предмети ќе се испробува во Македонија, врз грбот на нашите најмлади, во таква форма не постои никаде во Европа и во цивилизираниот свет кон кој се стремиме, велат од партијата на Павле Трајанов.

ДС инсистира дека спојувањето на предметот историја со повеќе други предмети, испраќа порака дома и кај нашите соседи дека на Македонците историјата не им е важна, што може да се сфати како сечење на корените на македонскиот народ и обид за негово бришење од картата на народите, поради што мораме да бидеме внимателни.

-Во меѓувреме бевме сведоци на неспособност на министерството да подготви учебници според новата наставна програма а видовме и печатење нови учебници со скандалозни грешки. Во учебникот за историја и општество за петто одделение, на пример, беа погрешени страните на светот каде што пишуваше дека источен сосед ни е Албанија, а западен Бугарија и дека Монт Еверест е висок 29 илјади метри, наместо 8 илјади.

Со брзоплето менување на наставната програма и пишувањето збирни учебници за три предмети, новите генерации ученици ќе бидат осакатени во знаењето, зашто ниту ќе научат историја, ниту географија ниту ќе стекнат граѓанско образование.

Не сакаме да веруваме дека овие реформи се како резултат на Договорот за добрососедство со Бугарија и одлуките што ги носи заедничката Комисија за историски и образовни прашања.

Ја повикуваме Владата да ги разгледа сите аспекти на реакциите од експертите и партиите и да престане да ги третира учениците како експериментални глувци и да го врати предметот Историја во формата како што досега се изучуваше, како посебен предмет, стои во партиското соопштение.

Слични содржини