Последната тенка карпеста бариера во подземниот тунел меѓу Австрија и Италија, кој на крајот ќе стане брза железничка линија што ќе ги поврзува северна и јужна Европа, беше пробиена во четврток, објави Ројтерс.
Тунелот Бренер, најдолгата подземна железничка врска во светот, е централен дел од напорите на Европската Унија (ЕУ) за префрлање на товарот од патишта на железница за намалување на загадувањето и зголемување на прекуграничната трговија.
„Денес, заедно, правиме одлучувачки чекор кон изградба на еден од најголемите инфраструктурни проекти на целиот континент“, рече италијанската премиерка Џорџија Мелони на церемонијата на поставување камен-темелник.
„Ова е историски ден… за Италија, за Австрија и за цела Европа.“
Врска ќе биде првиот наменски железнички тунел што директно ќе ги поврзе Австрија и Италија. Планирано е да се отвори во 2032 година, околу 16 години доцнење, и ќе чини 8,5 милијарди евра – околу 2,5 милијарди евра над буџетот.
Кога ќе биде завршен, тунелот ќе биде долг 55 км, а со поврзувањето со постојната подземна врска до Инсбрук, ќе достигне 64 км. Тоа ќе го скрати времето на патување помеѓу Фортеца во Италија и Инсбрук од 80 минути на помалку од 25 минути.
Превојот „Бренер“ е еден од најпрометните планински превои во Европа за товар. Секоја година, повеќе од 2,5 милиони камиони, 14 милиони возила и 50 милиони тони товар минуваат низ Алпскиот превој, задушувајќи ги локалните заедници.
Во моментов, околу 70% од трансалпскиот товарен сообраќај низ Бренер се одвива по пат, а само 30% со железница – рамнотежа што тунелот има за цел да ја промени.
Сепак, очекуваното влијание од новата врска би можело да биде поткопано од Германија, која има значителен удел во патниот сообраќај низ Алпите, но сè уште не ги финализирала важните северни пристапни правци за поврзување со тунелот Бренер.