Додека кинеските производители продолжуваат да го тестираат апетитот на Европејците за новодојденци, BYD прави потег во премиум сегментот и официјално го воведува својот бренд Denza во Европа.
Првиот модел на брендот Denza што ќе се појави на европските патишта ќе биде Z9 GT, а продажбата треба да започне до крајот на годината.
Брендот Denza првично беше создаден како резултат на соработка помеѓу BYD и Mercedes-Benz уште во 2011 година, но и покрај моќта на овие гиганти, таа се бореше со продажбата и испорача само 23.000 возила во првата деценија од постоењето. Mercedes почна да се повлекува во 2022 година и го намали својот удел на само 10 проценти пред целосно да се повлече од партнерството минатата година, па Denza сега е целосно контролирана од BYD.
Кинескиот производител го претстави брендот Denza на специјален настан во Милано, Италија на почетокот на оваа година. Според специјалниот советник на BYD за Европа, Алфредо Алтавила, Denza ќе ги таргетира традиционалните купувачи на премиум автомобили и помладите клиенти со својот фокус на технологијата.
BYD во Кина управува со брендот Denza заедно со два други премиум под-бренда, имено Fang Cheng Bao и Yangwang. Планот на BYD е да го консолидира Fang Cheng Bao во линијата на брендот Denza за Европа, а првиот модел што ќе пристигне е Fang Cheng Bao Leopard 5, кој ќе го носи знакот Denza. Останува нејасно дали моделите на Yangwang ќе бидат и „под чадорот на Denza“ за европскиот пазар.
Цените се уште не се објавени, но познато е дека моделот Z9 GT ќе го следи луксузното комбе D9 на крајот на годината. Двата модели ќе се произведуваат во Кина и ќе се извезуваат на други пазари, иако компанијата планира да започне со производство во својата нова фабрика во Унгарија веќе во октомври оваа година.
На хартија, Z9 GT ќе му парира на Taycan Sport Turismo на Porsche, иако е поголем од германскиот електричен модел. Всушност, тој е подолг за 200 mm, додека меѓуоскиното растојание е подолго за 225 mm. Се напојува од три електромотори со вкупна моќност од 965 КС, кои се напојуваат од литиум-железо-фосфатна батерија со капацитет од 100,1 kWh. Во Кина, компанијата нуди и верзија PHEV, која комбинира 2.0-литарски турбо бензински мотор и три електрични мотори, со вкупна моќност од 870 КС.
Иако перформансите го ставаат Z9 GT во ист кош со понудите на Porsche, цените сугерираат значително различна база на клиенти. Моделот Denza чини меѓу 41.777 и 51.760 евра, додека моделите на Porsche чинат неколку пати повеќе.