Кинеските возачи загрижени за роботаксите

од Vladimir Zorba
20 прегледи

Кинеските таксисти се меѓу првите работници во светот кои се соочуваат со закана од губење на работни места поради вештачката интелигенција, бидејќи илјадници роботски такси излегуваат на улиците во Кина, велат економисти и експерти од индустријата.

Технологијата на самоуправувачките автомобили сè уште е експериментална, но Кина се движеше агресивно во одобрувањето на тестовите во споредба со САД, кои брзо започнуваат истраги и ги суспендираат одобрувањата по несреќи, пренесува Ројтерс.

Најмалку 19 кинески градови спроведуваат тестови на роботакси и робобуси. Седум градови одобрија тестови без возач со најмалку пет лидери во индустријата, Apollo Go, Pony.ai, WeRide, AutoX и SAIC Motor.

Apollo Go објави дека планира да распореди 1.000 роботски такси во Вухан до крајот на годината и да оперира во 100 градови до 2030 година. Pony.ai, кој е поддржан од јапонскиот Toyota Motor, управува со 300 роботакси и планира уште 1.000 до 2026 година. Нејзиниот потпретседател рече дека роботаксите може да стане профитабилни за пет години, по што нивната употреба ќе се зголеми „експоненцијално“.

WeRide е познат по автономните такси, комбиња, автобуси и возила за чистење улици. AutoX, кој е поддржан од лидерот во е-трговија Alibaba Group, работи во градови како Пекинг и Шангај. SAIC работи со роботаксија од крајот на 2021 година.

Кина има седум милиони регистрирани возачи на возови, во споредба со 4,4 милиони пред две години, покажуваат официјалните податоци. Со оглед на тоа што превозните услуги обезбедуваат работни места како последно средство за време на економски падови, несаканите ефекти од роботските такси може да ја поттикнат владата да ги забави плановите, велат економистите.

Слични содржини