Кинеските возови наскоро ќе влезат во европски сообраќај: Сертификацијата завршува, пристигнуваат критики од индустријата

По години тестирање на кинески возови во ЕУ, објавено е дека нивниот процес на сертификација е при крај. Флота од четири возови со шест вагони треба да влезе во употреба до средината на декември.

од Vladimir Zorba
11 прегледи Фото: China Daily HK

По години тестирање на кинески возови во ЕУ, објавено е дека нивниот процес на сертификација е при крај. Флота од четири возови со шест вагони треба да влезе во употреба до средината на декември.

Оператор ќе биде приватната железничка компанија Westbahn, која во 2019 година директно го изнајми возниот парк од кинескиот производител за 10 години, со можност за купување во секое време. Според извршниот директор на Westbahn, Марк Рамсбахер, изборот на CRRC беше воден од кратките рокови на испорака, квалитетот и применетите иновативни решенија, објави Seebiz.eu.

Сепак, главниот акционер на Westbahn, Ханс Петер Хаселштајнер, го критикуваше процесот на сертификација, кој се влечеше три години.

„Се чувствуваме помалку како купувач, а повеќе како апликант. На европската индустрија ѝ беа потребни четири години за да го издаде одобрението“, истакна тој.

Веста предизвика бран критики од австриското здружение на железничката индустрија VBI, Виенската стопанска комора и синдикатите PRO-GE и Vida. Сите овие организации предупредија дека увозот на кинески возови ги загрозува работните места во секторот.

VBI, чии членови се Alstom, Stadler, Siemens и други, изјави дека зголемениот увоз на железнички возила од надвор од ЕУ може да влијае и на трошоците и на технолошките иновации во железничкиот транспорт. Здружението нагласи дека државните субвенции што ги добива CRRC создаваат структурна нерамнотежа што претставува долгорочна закана за конкурентноста на европските добавувачи. Потсетете се дека претходно оваа година, делумно поради растечкото присуство на CRRC, ЕУ воведе нови правила што ги регулираат јавните набавки и стекнувањето средства.

Westbahn одговори на критиките на VBI нагласувајќи дека околу половина од компонентите во новите возови се од европско потекло, вклучувајќи седишта, врати, сопирачки и безбедносни системи. Исто така, треба да се напомене дека Австрија нема домашни производители на патнички железнички возила.

Во меѓувреме, Лукас Оберндорфер, раководител на Одделот за клима, животна средина и транспорт во Виенската стопанска комора, ја повика Европската комисија да ги преиспита критериумите за набавка на подвижен состав.

„За разлика од другите транспортни сектори, ние остануваме технолошки лидери во железничката индустрија на ЕУ. Изложувањето на оваа позиција на ризиците поврзани со евтините добавувачи би било кратковидо, како од индустриска перспектива, така и од перспектива на политиката за вработување“, рече тој, според Seebiz.eu.