Новата сезона во Формула 1 сè уште не е ни започната, а веќе се зборува за 2026 година. Причината е одлуката на ФИА да вклучи уште еден тим од следната година – Кадилак. Вкупно 11, со 22 возачи на гридот. Последен пат таков однос на сили беше постигнат во 2016 година, а титулата ја освои Нико Розберг со пет бода предност пред Луис Хамилтон.
Конечно, предлогот од Џенерал Моторс и неговата матична компанија Кадилак доби зелено светло и благослов од ФИА. Дали сме изненадени? Искрено, не. Колку и да се создаде првично впечатокот дека Ф1 е против проширување, јасно беше дека Кадилак ќе ја „продаде приказната“. Америка стана многу важен пазар, сега со три гран-при, пазар вреден барем уште еден тим, покрај Хаас, пишува Спортал.
Последниот бум во Формула 1 се случи пред петнаесетина години, кога пристигнаа тимовите на ХРТ, Катерам, Марусија… Ниту еден од нив не стана вистински важен во Ф1 и исчезнаа еден по друг поради недостаток на резултати и пари. Од тој момент Формула 1 беше „затворен клуб“ до кој пристап имаше само Хас – тим со долга традиција во САД и кој го поддржуваше Ферари. Сè друго заврши со промена на името, како што е Лотус. Рено и Алпин, или Алфа Ромео и Заубер, или Форс Индија, Рејсинг Поинт и Астон Мартин.
Кадилак го постигна она што не го постигна уште една икона на американскиот мотоспорт, Марио Андрети. Џенерал Моторс ги притисна вистинските копчиња и Ф1 се здоби со еден од најголемите светски брендови, со приходи над 140 милијарди долари и речиси 200.000 вработени. Првично, тимот ќе користи мотори и менувачи на Ферари со повеќегодишен договор. Кадилак треба да развие свои погонски единици до крајот на деценијата.
Важно прашање е кој ќе вози за Кадилак. Американците, со вреќа пари, можат да бираат. Многу возачи ќе останат без договори на крајот на 2025 година, а има и такви кои сега се на „принуден одмор“. Името кое најчесто се споменува е Серхио Перез, кој на грд начин беше исфрлен од Ред Бул. Вистина е дека не се прослави во 2024 година, но Мексиканецот не заслужи да биде фрлен од воз во движење. Нејзината поврзаност со САД е очигледна и Кадилак веднаш би добил многу фанови. Тие се поврзуваат и со локален возач, со имиња врзани за ѕвездите на инди-автомобилите како Колтон Херта. Секогаш постои опција Себастијан Фетел да излезе од пензија, за Американците веднаш да имаат светски првак во својот тим. Шанса би можел да добие и Валтери Ботас, а вреди да се напомене дека Џорџ Расел од Мерцедес нема договор ниту за 2026 година. Да не го заборавиме долгогодишниот невработен Даниел Рикардо.
Тимскиот шеф, Греам Лоуден, од самиот почеток изјави дека е важно еден од возачите да биде Американец за да се создаде врска помеѓу тимот и базата на навивачи. Иако, ваквото размислување веќе не држи вода, особено откако Хамилтон направи чудо со доаѓањето во Ферари, иако седумкратниот шампион нема врска со Италија. Лоудон е британски претприемач и милијардер со долгогодишно искуство во мотоспортот. Претходно беше извршен директор на Формула 1 тимовите Вирџин и Марусија.