Компанија стара 133 години пред затворање: Се „дават“ во долгови

Во својот извештај за заработка објавен во понеделник, Kodak изјави дека нема „обезбедено финансирање или достапна ликвидност“ за да го сервисира својот долг од приближно 500 милиони долари, објави CNN.

од Vladimir Zorba
11 прегледи

Поранешниот фотографски гигант Eastman Kodak, компанија стара 133 години, ги предупреди инвеститорите дека се соочува со затворање.

Во својот извештај за заработка објавен во понеделник, Kodak изјави дека нема „обезбедено финансирање или достапна ликвидност“ за да го сервисира својот долг од приближно 500 милиони долари, објави CNN.

„Овие услови фрлаат значителен сомнеж врз способноста на компанијата да продолжи како континуирана компанија“, се вели во досието на Kodak.

Компанијата се обидува да собере пари со суспендирање на плаќањата во својот пензиски фонд. Компанијата изјави дека не очекува царините да имаат „значајно влијание“ врз нејзиното работење, со оглед на тоа што произведува поголем дел од своите производи, како што се фотоапарати, мастила и филмови, во Соединетите Американски Држави.

И покрај мрачните изгледи, извршниот директор Џим Континенца вели дека компанијата постигнала напредок.

„Во вториот квартал, Kodak продолжи да напредува кон долгорочниот план и покрај предизвиците на неизвесната деловна средина“, рече тој.

Портпарол на компанијата изјави за CNN во вторникот дека „се уверени дека ќе можеме да отплатиме значителен дел од нашиот долгорочен долг многу пред неговото доспевање и да го измениме, продолжиме или рефинансираме нашиот преостанат долг и/или обврските за преференцијални акции“.

Веста силно одекна на пазарот, а акциите на Eastman Kodak (KODK) паднаа за повеќе од 25 проценти во вторникот.

Подемот и падот на гигантот

Eastman Kodak е основана во 1892 година, но нејзините корени датираат од 1879 година, кога основачот Џорџ Истман патентирал машина за обложување плочи. Тој го продал првиот фотоапарат на Kodak во 1888 година за 25 долари.

Во тоа време, фотографијата била резервирана за елитата поради нејзината техничка сложеност, но фотоапаратот на Kodak бил дизајниран да ја донесе до масите. Истман, исто така, го смислил легендарниот слоган: „Вие го притискате копчето, ние го правиме останатото“.

Самото име „Kodak“ всушност нема никакво значење. Според компанијата, Истман го смислил бидејќи му се допаѓала буквата К. „Буквата „К“ ми беше омилена – ми се чинеше како силна, енергична буква“, објасни тој.

Kodak доминираше на пазарот со децении. Во 1970-тите, според „Економист“, тие контролираа 90 проценти од продажбата на филмови и 85 проценти од продажбата на фотоапарати во Соединетите Држави, а хит-песната на Пол Сајмон „Kodachrome“ се искачи на врвот на топ листите во 1973 година. Иронично, падот беше предизвикан од технологија што ја измислија самите – првиот дигитален фотоапарат, воведен во 1975 година.

Kodak не успеа да се прилагоди на дигиталното доба

Компанијата не успеа да се прилагоди на дигиталното доба и поднесе барање за банкрот во 2012 година, со долгови од 6,75 милијарди долари кон 100.000 доверители. Краткотрајно закрепнување се случи во 2020 година, кога американската влада ги ангажираше да произведуваат фармацевтски состојки. Цената на акциите потоа скокна толку многу што тргувањето беше запрено 20 пати во еден ден.

Иако повторно се соочува со загуби, Кодак објави планови за проширување на својот фармацевтски бизнис. Компанијата сè уште произведува филмови и хемикалии за други компании, вклучително и филмската индустрија, и лиценцира својот познат бренд за разни производи за широка потрошувачка.

Слични содржини