Цените на автомобилите на Tesla, кои постојано се менуваат веќе некое време, беа енигма за аналитичарите и инвеститорите во последните месеци. Многу луѓе се прашуваат какви се всушност профитните маржи на компанијата на Елон Маск.
Иако тоа е нешто што само упатените во Tesla го знаат, се чини дека производителот на електрични автомобили не би имал особено ништо против дополнително да ги притисне маржите преку намалување на цените. На конференцискиот повик за заработка во К-1 2023 година одржан на 19 април, шефот на компанијата рече дека Tesla е подготвена да го жртвува профитот заради поголем обем на краток рок, потсетувајќи дека неговата компанија е посветена на намалување на цените.
„Зазедовме курс кој подразбира дека поголемата јачина е вистинскиот избор во однос на помалиот волумен и поголемата маржа“, рече Маск.
Инвеститорите и аналитичарите му поставија на Маск неколку прашања за „кратењето“ на цените, откако компанијата ги намали шест пати само оваа година. Едно од прашањата го поттикна Маск да признае нешто неверојатно. Имено, милијардерот изјави дека Tesla технички може да ги продава своите производи со „нулта добивка“, а компанијата наместо тоа би можела да заработува во иднина преку софтвер за автономно возење.
„Tesla е во уникатно силна стратешка позиција, бидејќи ние сме единствените кои произведуваме автомобили кои технички можеме да ги продаваме со нула добивка засега, а потоа да остваруваме огромни економски профити во иднина преку системи за автономно возење. Никој друг не може да го направи тоа. Не сум сигурен до кој степен некои од вас ќе можат да ја ценат длабочината на она што штотуку го кажав, но тоа е исклучително важно“.
Тој додаде дека Tesla очекува нејзините возила да можат да „генерираат значителен профит преку автономно возење“ со текот на времето, нагласувајќи дека „подобро е да се испорачаат голем број автомобили со помала маржа и затоа да се жнеат наградите во иднина со усовршување на автономните возење во меѓувреме“.
На таа белешка, тој ги увери инвеститорите дека маржите на Tesla остануваат меѓу најздравите во индустријата, дури и по повеќекратните кругови на намалување на цените оваа година насекаде.
Компанијата ги пропушти прогнозите за вкупната бруто маржа во текот на првиот квартал – 19 проценти во споредба со 22 проценти што ги очекуваа аналитичарите, додека нето приходот падна за 24 проценти на 2,5 милијарди долари во споредба со претходниот квартал, и покрај рекордната бројка испорака во текот на првиот квартал – 422.875 .
Маск исто така рече дека глобалното производство на Tesla треба да достигне помеѓу 1,8 и 2 милиони единици оваа година, во споредба со 1,4 милиони во 2022 година.
Иако намалувањето на цените може да биде добро за зголемување на обемот, некои аналитичари велат дека тоа може да му наштети на брендот со текот на времето, бидејќи одржувањето на престижот на брендот додека се обидувате да го зголемите обемот е тежок долгорочен баланс.