Европските обвинители подигнаа обвинение против шест лица за вмешаност во криминална мрежа што ја преплави Европската Унија со нелегално увезена стока од Кина.
Како дел од истрагата, Канцеларијата на европскиот јавен обвинител (ЕЈО) заплени 2.435 контејнери за превоз во грчкото пристаниште Пиреја, што е најголемата заплена од ваков вид во историјата на ЕУ, објавува Политико.
Шемата за избегнување на антидампинг давачки за увоз од Кина трае најмалку осум години. Според проценките на ЕЈО, буџетите на земјите-членки и самата ЕУ се оштетени за околу 350 милиони евра неплатени давачки, како и дополнителни 450 милиони евра ДДВ. Контејнерите, кои пристигнаа во пристаништето, кое е во мнозинска сопственост на кинеската државна компанија КОСКО, беа претежно полни со електрични велосипеди, текстил и обувки, објавува SEEbiz.
Европските обвинители во Атина подигнаа обвинение против двајца царински службеници за повеќекратни лажни заверки на документи, со што се олесни царинската измама и се предизвика штета на буџетот на ЕУ. Покрај тоа, четири царински брокери се обвинети за учество во царинска измама и поттикнување лажна заверка.
Истрагата, со кодно име „Калипсо“, беше насочена кон криминални мрежи кои го управуваа целиот процес – од увоз на стока од Кина, до нејзина дистрибуција низ цела ЕУ, до избегнување на царински давачки и извршување на големи измами со ДДВ. Приходите од нелегални активности беа перени и репатрирани во Кина. Според EPPO, мрежите главно биле контролирани од кинески државјани.
„Овие високо организирани криминални мрежи се специјализирани за овој вид измама со години“, рече главната европска обвинителка Лаура Кодруца Ковеши.
„Операцијата Калипсо испраќа јасна порака до овие криминалци: правилата се променети и повеќе нема безбедни засолништа. Сега треба да го претвориме овој спектакуларен успех во системски напор. Потребни ни се посветени и специјализирани полициски, царински и даночни истражители низ целата област на EPPO“, додаде таа.
Запленетите контејнери моментално се проверуваат, што претставува огромен логистички предизвик и безбедносен ризик за царинските службеници во Пиреја. Иако грчките власти досега отворија само мал број контејнери, вредноста на стоката внатре се проценува на околу 250 милиони евра.