Научниците дадоа дефинитивен одговор на прашањето дали постои Бог – ќе се изненадат и верниците и атеистите

од Nikola Popovski
95 прегледи

Прашањето за постоењето на Бог е предмет на дебата со векови меѓу теолозите, академиците и сите „обични смртници“, но многумина претходно не размислувале за тоа на овој начин.

Во популарната култура, Бог е претставен како старец со бела брада и облечен во бела облека, како во „Создавањето на Адам“ на Микеланџело, кој се наоѓа на таванот на Сикстинската капела во Ватикан. Ова дело од 16 век го прикажува моментот кога Бог го создал човештвото. И во Библијата, Бог најмногу се спомнува со машки род, додека еден стих од Стариот завет го поддржува традиционалното прикажување на Бог во бело: „Неговата облека беше бела како снег, косата на главата му беше бела како волна“. Неговиот престол беше во пламен, а тркалата му беа огнени. Пред него излета огнена река“.

Меѓутоа, религиозните експерти тврдат дека Бог не е ниту машко ниту женско. Бог не е антропоморфизиран – тој не е човечко суштество, туку претставува субјективна реалност која е водич и извор на сила за многу луѓе.

„Бог не е проекција на нашите потреби“

Д-р Илаја Делио, теолог од Универзитетот Виланова во Пенсилванија, тврди дека човечката култура долго време му припишувала човечки карактеристики на Бога, но тоа не го прави човек.

„Го антропоморфизиравме Бог – претворајќи го во „суперчовек“, голем човек на небото кој можеме или да го прифатиме или да го одбиеме“, изјавила Делио за Дејли Мејл. „Но, тоа не е Бог – тоа е проекција на нашата потреба за Бога“.

Бог, според д-р Делио, „не е предмет што треба да се набљудува“, туку е „субјект“, „име на самото битие“ и „симбол на неограничен живот“.

„Секој кој се расправа за или против Бог, не го разбрал зборот Бог“, додала таа. „Затоа, Бог не е предмет за кој треба да се разговара, туку е основата на сè што постои, неограничено од човечкиот ум.

Бог како „субјект“

На сличен став е и Александрос Баталијас, докторант на Универзитетот во Кембриџ, кој работи на тема вештачка интелигенција и теолошка антропологија.

„Во текот на историјата на христијанството, теолозите и филозофите се обидувале да користат рационални аргументи и докази за да го докажат постоењето на Бог“, рекол Баталијас. „Но, реалноста на Бога не е докажлива бидејќи го надминува човечкото разбирање“.

Според Баталијас, „не постои начин да се конструира аргумент или теорија која објективно би го докажала постоењето на Бог, бидејќи Бог не е објект што може да се анализира или мери“.

Големата експлозија и прашањето за создавањето на универзумот

Дали Бог го создал универзумот е прашање што продолжува да предизвикува многу контроверзии – и веројатно никогаш нема да има дефинитивен одговор. Иако многу научници признаваат дека нема докази за да се отфрли оваа теорија, исто така не постои експеримент што може да го открие Бог.

Научниците генерално веруваат дека универзумот е создаден како резултат на Големата експлозија пред околу 14 милијарди години. Додека некои христијани веруваат дека Големата експлозија бара божествен творец, многу академици го отфрлаат овој предлог, вклучувајќи го и Стивен Хокинг.

Познатиот англиски физичар тврдеше дека Големата експлозија е неизбежна поради законот на гравитацијата, што е во спротивност со верувањето на Исак Њутн дека универзумот мора да бил дизајниран од Бог бидејќи не можел да настане од хаос. Во својата книга „Големиот дизајн“ од 2010 година, Хокинг изјавил: „Универзумот може и ќе се создаде од ништо“, предизвикувајќи религиозна дебата. „Не е неопходно да се повикуваме на Бога за да го ставиме универзумот во движење. Спонтаното создавање е причината да има нешто наместо ништо“.

Ставот на атеистите: „Бог е заблуда“

Британскиот еволутивен биолог Ричард Докинс, познат по своите атеистички ставови, идентификувал седум клучни точки кои го дефинираат верувањето во постоењето на божествено суштество. Овие точки се движат од 100 проценти сигурни дека Бог постои (теист) до 100 проценти сигурни дека Бог не постои (атеист), со неутрална позиција во средината.

Докинс, кој е атеист, верува дека концептот на личен Бог е „заблуда“. Во својата книга, тој напишал: „Постои нешто инфантилно во претпоставката дека некој друг треба да му даде смисла и цел на вашиот живот, Тој верува дека вистински зрелиот поглед на животот е дека нашите животи го имаат истото значење, комплетност и убавина што ние избираме да им го дадеме“.

На крајот, излегува дека прашањата за постоењето на Бог остануваат длабоко лични и предизвикуваат силни реакции и кај верниците и кај атеистите, што покажува колку длабоко се вкоренети во нашата култура и филозофија.

Слични содржини