Неуспесите на Тесла нема да ја уништат продажбата на електрични возила – но не очекувајте бум наскоро

Проблемите со кои се соочува Тесла и падот на интересот за електрични возила (ЕВ) во САД го разнишаа ентузијазмот за иднината на овие возила.

од Марта Пешевска
8 прегледи

Сепак, и покрај моменталниот застој, аналитичарите не веруваат дека ова значи крај за електричните возила – напротив, очекувањата се за стабилен, но умерен раст.

Продажбата ќе расте – но побавно

Според проценките на инвестиционата банка UBS, продажбата на електрични возила во САД ќе порасне во 2025 година до 1,3 милиони единици, што би претставувало пазарен удел од 10,8%, благо зголемување во однос на 10,4% од 2024 година. До 2030 година, се очекува ЕВ да сочинуваат 24% од пазарот, односно 2,7 милиони продадени возила.

Но, ова сценарио зависи и од политичките одлуки. Ако евентуалната администрација на Трамп го укине „откажувањето од Калифорнија“, кое им овозможува на државите да воведат построги еколошки стандарди, тоа би можело да го забрза растот.

Европа под притисок – САД со воздржан оптимизам

За разлика од САД, Европа веќе бележи далеку поголем удел на продажба на ЕВ. Тамошните владини политики силно го туркаат електрифицирањето на автопаркот. ЕУ веќе бара електричните возила да сочинуваат 100% од новата продажба до 2035 година, со строги казни за производителите кои нема да ги исполнат квотите.

Но, дури и таму расте притисокот за ублажување на амбициозните цели – како одложување на целосната забрана за возила со внатрешно согорување или дозвола за синтетички горива.

Пад на интересот во САД

Анкетата на Американската автомобилска асоцијација (AAA) покажува загриженост: само 16% од Американците велат дека „веројатно“ ќе купат ЕВ при следната набавка на автомобил, најнизок интерес од 2019 година. Дури 63% рекле дека „веројатно нема“ да купат електрично возило.

Тесла под притисок, но сè уште лидер

Продажбата на Тесла опаѓа – во 2024 година, нејзиниот удел на пазарот на ЕВ во САД падна од 55% на 48,7%, според Кокс Аутомотив. Причините се неколку:

  • Политичката експонираност на Илон Маск
  • Конкуренцијата од Hyundai/Kia, GM, Ford и BMW
  • Паузи во производството заради редизајн на Model 3 и Model Y
  • Се поголем интерес за хибриди и plug-in хибриди

Сепак, Model 3 и Model Y сè уште се убедливо најпродавани ЕВ во САД, заедно учествувајќи со над 40% од вкупната продажба на електрични возила.

Што следува?

Аналитичарите предвидуваат дека Тесла ќе се опорави. „Ова е привремен застој“, вели Дејвид Оукли од GlobalData. Секторот за електрични возила, иако се соочува со предизвици, не се повлекува – само ќе расте поспоро отколку што многумина очекуваа.

Во кратки црти: иднината на електричните возила изгледа стабилна, но далеку од експлозивна. Тесла ќе се врати во форма – само не очекувајте револуција преку ноќ.

 

Слични содржини