Нова теорија за тоа зошто Титан имплодирал: Директорот дури и се шегувал со тоа

од Stefanija Kuzmanovska

Најново истражување сугерира дека мерките за заштеда на трошоците за време на изградбата на подморницата Титан можеби довеле до катастрофална имплозија на пловилото минатиот месец.

Една мерка за намалување на трошоците вклучувало изнајмување на матичен брод наречен Polar Prince, кој бил премногу мал за да го носи Титан на палубата, што значи дека бил влечен преку океанот три дена од Њуфаундленд до местото на несреќата, велат експертите.

Тие го споредија Титан со истражувачката подморница на американската влада Алвин, која од 1973 година имала повеќе од 4.500 нуркања во морските длабочини.

Алвин, за разлика од Титан, бил дизајниран како сфера со титаниумски труп и бил пренесен до местото за нуркање на палубата на матичниот брод, додека Титан бил влечен преку немирните води на Северен Атлантик на неговата мала платформа, а тоа можело да ја оштети подморницата.

Имено, за да се намалат трошоците, Титан за време на фаталното нуркање бил одвлечен во морето од помалиот изнајмен брод Polar Prince, кој е деактивиран мразокршач на канадската крајбрежна стража, кој бил помал и постар од бродовите што ги користеше OceanGate во претходните години.

Со помош на кабел за влечење, бродот го влечел Титан на врвот на платформата за лансирање што се користеше за потонување и извлекување на подморницата.

Запрашан дали постои ризик од оштетување на влечењето на Титан, портпаролот на компанијата изјави за „Тајмс“: „OceanGate во моментов не може да даде дополнителни информации“, објави „Дејли Меил“.

Арни Вајсман, главен уредник на Travel Weekly, отишол на патувањето во мај и видел дека компанијата го користи истиот матичен брод што ја влечеше подморницата.

„Потоа сам видов дека подножјето и платформата се фрлаат наоколу прилично грубо и на што се изложени“, рече Вајсман, кој помина една недела на бродот чекајќи да се расчисти времето, но на крајот нуркањето било прекинато.

 

„Видовме дека предниот дел на платформата и подморницата се под вода. Во тоа време не ни беше јасно што се случи, а членовите на екипажот веруваа дека рибарска пловка забележана во областа можеби заплеткала конец во платформата и ја повлече под, полнејќи ги резервоарите за воздух со вода. Обидите да се подигне платформата со помош на влечена пловка беа неуспешни, а извршниот директор на OceanGate, Стоктон Раш, мораше да испрати нуркачи да го испразнат резервоарот на платформата, процес кој траеше половина ден“, се сеќава Вајсман.

Тој додаде дека Раш се шегувал со инцидентот.

„Подморницата е под вода. Зошто е тоа проблем?“, прашал директорот на компанијата.

Слични содржини