Ново истражување открива какви автомобили избираат жените и мажите

Најновата анализа на германскиот осигурителен портал Verivox, спроведена врз основа на стоте најчесто осигурени возила помеѓу јули 2023 и јуни 2025 година, покажува дека жените и мажите имаат различни преференции зад воланот.

од Vladimir Zorba
15 прегледи Фото: Фејсбук

Најновата анализа на германскиот осигурителен портал Verivox, спроведена врз основа на стоте најчесто осигурени возила помеѓу јули 2023 и јуни 2025 година, покажува дека жените и мажите имаат различни преференции зад воланот.

Додека жените почесто избираат компактни и агилни градски возила, мажите остануваат лојални на големи, автомобили од повисока класа, објави Jutarnji.

Разликата можеби најдобро се гледа во споредбата на два модели на Audi. Audi A1 завршува во рацете на жени во дури 73 проценти од случаите, додека Audi A6 има натпросечен удел на машки сопственици од 25 проценти. Mercedes E-класа и BMW серија 5, традиционално перцепирани како статусни симболи, исто така се на иста линија.

Скоро и да нема поголеми модели меѓу триесетте најпопуларни женски автомобили. Доминираат мали и градски автомобили како Hyundai i10 (62 проценти од сопствениците), Kia Picanto (61 процент), Fiat 500 и Nissan Micra (60 проценти секој). Од друга страна, мажите генерално се значително под просекот во истата статистика, при што Audi A1 учествува со 41 процент помалку од просекот.

Статистиката ја потврдува и пошироката слика: 64 проценти од сите полиси за осигурување на Verivox се склучени од мажи, а според податоците од германскиот регистар на возила (KBA), 62 проценти од возилата се регистрирани на машки сопственици. Иако ова делумно ги одразува традиционалните улоги, т.е. мажите почесто се грижат за автомобилите и полисите за осигурување, трендот постепено се менува, особено кај помладите генерации.

Сепак, треба да се напомене дека анализата вклучува само возила регистрирани на име на осигуреникот. Ова создава искривена слика кога станува збор за семејни автомобили како што се каравани, теренци или минибуси. Бидејќи овие често се регистрирани на име на машки член на домаќинството, статистиката покажува дека жените претпочитаат само мали автомобили, иако во пракса тие возат и поголеми семејни модели подеднакво често.

И покрај овие ограничувања, податоците јасно укажуваат на два тренда: жените имаат поголема веројатност да размислуваат практично и рационално, додека мажите сè уште се привлечени од големината и престижот, колку и да звучи стереотипно тоа.