Цените на електричните возила (ЕВ) значително ќе се намалат оваа и следната година поради пониските цени на металите потребни за производство на енергетските единици. До овој заклучок дојде студија на американската инвестициска банка „Голдман Сакс“. Финансиската институција очекува батериите да се продаваат до 40% поевтино во 2024 и 2025 година.
Продажбата на ЕВ моментално е во мала „дупка“, при што голем број производители на ЕВ ги забавуваат своите инвестиции. Ова се должи на загриженоста за враќањето и на сè пораспространето мислење дека има време пред ЕВ да станат вистински мејнстрим.
Нихил Бандари, ко-раководител на истражувањето за природните ресурси на Азија и Пацификот и чистата енергија во банката, и аналитичарката Амбер Кеј, која го предводеше тимот што ја изработи студијата, веруваат дека ценовната конкуренција меѓу производителите на ЕВ во позадина на и онака високите цени на суровините, е главната причина за сомнежите за профитабилноста на секторот.
Сепак, ова е краткорочна појава, која се должи на складирањето на метали кои се користат во производството на батерии за електрични автомобили. За време на пандемијата на коронавирус, синџирите на снабдување на автопроизводителите беа сериозно нарушени, што предизвика одложување на производството и испораката со месеци. Тоа е она што ги натера повеќето традиционални играчи во индустријата да акумулираат значителни залихи на потребните материјали.
Во 2020 година, кога инвестициите за електрификација сè уште земаа замав, пазарот на метали како што се литиум, кобалт и никел стана „затрупан“, рече Бандари, зголемувајќи ги цените. Но, производителите на автомобили и нивните добавувачи не ги направија вистинските прогнози за побарувачката, што доведе до прекумерна понуда на метали.
Според „Голдман“, ова е главната причина за очекуваниот пад на цените на батериите. И ако трошоците за батериите се помали, тогаш ќе паднат и оние на автомобилот. Батеријата на EV генерално чини околу една третина од цената на автомобилот, при што оваа бројка малку варира помеѓу производителите.
Развивање на технологија
Друг важен фактор за намалување на цените, според „Голдман“, е успехот постигнат во развојот на технологијата. Новите модели на батерии нудат поголема моќност, како и поголема километража, што секогаш ќе доведе до поголем интерес за овој тип на возила. Производителите наоѓаат начини да го поедностават производството на батерии и да користат материјали како силикон што може да го намалат времето на полнење и да ја зголемат густината на енергијата.
Главните иновации како што се батериите во цврста состојба би можеле да ја променат играта во индустријата во наредните години, бидејќи се очекува да овозможат собирање значително повеќе енергија со иста тежина од конвенционалните батерии. Претходно во март, Samsung објави дека поделбата на батерии SDI ќе започне со масовно производство на батерии во цврста состојба во 2027 година. Нивниот очекуван капацитет е 900 ват-часови на литар (Wh/L), додека моментално користените литиум-јонски батерии обично се од до 150 Wh/L.
Различни владини иницијативи и програми исто така ќе играат значајна улога во наредните години. Субвенциите на Законот за намалување на инфлацијата (IRA) во САД би можеле да го зајакнат домашниот сектор во САД. Политиката за јаглерод на автомобили на Европската унија и плановите за забрана на продажба на автомобили со мотори со внатрешно согорување (ICE) до 2035 година се очекува да ја поддржат побарувачката за електрични возила. Во меѓувреме, правилата за возила со нулта емисија на Обединетото Кралство бараат 22% од автомобилите да бидат електрични од 2024 година, а субвенциите за ЕВ се продолжуваат во Шпанија и се воведуваат во Франција.
Кога електричните возила ќе чинат колку ICE автомобилите
Пресвртна точка за целата индустрија ќе биде постигнувањето на паритет во цената помеѓу ЕВ и автомобилите што се напојуваат со мотори со внатрешно согорување. Според Bank of America, во одредени модели тоа ќе се случи веќе во 2025 година, повторно можно благодарение на пониските трошоци за суровини.