Отворени 53‑тите Мајски оперски вечери

од Vladimir Zorba
19 прегледи

Отворањето на 53‑тите Мајски оперски вечери, кое се одржа на 9 мај 2025 година во Националната опера и балет, уште еднаш потврди дека овој фестивал останува најзначајната музичко‑сценска манифестација во Македонија.

Свечениот чин започна со традиционалното палење на фестивалскиот оган, проследено со кратко, инспиративно обраќање на директорот Оливер Арсовски, кој ја нагласи мисијата на МОБ – да ја чува високата уметничка репутација и да ја проширува публиката преку иновативни, но естетски верни постановки на класичниот репертоар.

Во фоајето беа забележани амбасадори, министри и бројни културни работници; возбудлива атмосфера се чувствуваше и пред камерите и во живите преноси на социјалните мрежи. Овој друштвен и медиумски интерес најави дека 53‑тото издание на Мајските оперски вечери ќе биде еден од културните врвови на годината.

Кулминацијата на вечерта, премиерата на „Риголето” од Џузепе Верди, ја предводеше диригентската палка на Џанлука Мартиненги. Италијанскиот режисер Пјер  Франческо  Маестрини постави филмски динамична, драматуршки прецизна инсценција, збогатена со импресивна сценографија на Гилермо Нова и автентични костими на Кристина Ачети.

Баритонот Леон Ким, во насловната улога, маестрално го отслика циничниот, но ранлив дворски шут, носејќи ја драмата од саркастична леснотија до болна очајност.

Сопранистката Ана Дурловски, во улогата на Џилда, ја освои публиката со кристално чиста линија и емотивна длабочина, особено во аријата „Caro nome”. Тенорот Марио Баг, како Војводата од Мантова, внесе раскошен шмек и техничка леснотија, а басот Игор Дурловски во улогата на Спарафучиле додаде мрачна тежина на драмата.

Хорот при МОБ, подготвен од Јасмина Ѓорѓеска и Ѓурѓица Дашиќ, моќно одекна во масовните сцени, заокружувајќи ја музичко‑драмската целина.

Последните акорди ја оставија публиката без здив, а бурните стоечки овации траеја неколку минути.

Слични содржини