Наместо да го намалат ризикот од сообраќајни казни, популарните апликации за следење на брзината како Waze честопати имаат спротивен ефект во пракса. Најновото истражување на холандската платформа за споредба на финансиски производи и услуги Independer покажува дека корисниците на овие апликации имаат двојно поголема веројатност да добијат казни од возачите кои воопшто не ги користат.
Во анкета спроведена на илјада холандски возачи, 41 процент од испитаниците кои користат апликација за пријавување на фиксни и мобилни камери за брзина добиле барем една казна во изминатата година. Во групата која возела без апликацијата, овој удел бил само 19 проценти. Апликациите треба однапред да предупредуваат за фиксни и мобилни камери за брзина, но резултатите сугерираат дека многу возачи се потпираат исклучиво на дигитални предупредувања наместо на сопствената претпазливост.
„Кога возачот нема да го слушне предупредувањето од апликацијата, тој често претпоставува дека патот е „чист“ и вози побрзо отколку што треба“, предупредува Мишел Ипма, експерт за осигурување во Independer. „Доколку предупредувањето е доцна или неточно, казната е лесно можна. Многу е подобро да ја прилагодите брзината за безбедност, а не само за да избегнете казна.“
Истражувањето покажа и значителни разлики меѓу групите возачи. Четвртина од сите испитаници рекле дека биле казнети во изминатата година, но овој процент кај мажите е дури 33 проценти, во споредба со 21 процент кај жените. Мажите исто така почесто користат апликации за пријавување – 42 проценти, додека само 30 проценти од жените ги користат.
Групата со најголем ризик, сепак, се младите луѓе на возраст од 18 до 29 години – 45 проценти од нив добиле казна за пребрзо возење, додека кај оние над 60 години, овој удел е само 16 проценти. Повисоката фреквенција на казни кај корисниците на апликацијата делумно може да се објасни со фактот дека тие се едноставно поприсутни на патиштата. Сепак, експертите од Independer предупредуваат дека ова не го оправдува недостатокот на внимание. „Апликацијата не треба да стане изговор за неодговорно однесување“, нагласува Ypma. „На крајот на краиштата, возењето останува прашање на концентрација и одговорност, а не потпирање на мобилен телефон.“