Производителите на луксузни спортски автомобили Ферари и Порше бараат да бидат изземени од одлуката на Европската унија да ја забрани продажбата на автомобили со мотори со внатрешно согорување до 2035 година.
Ова го договорија Европската комисија и земјите членки, а неодамна и Европскиот парламент ја изгласа одлуката за намалување на емисиите на јаглерод диоксид.
Останува тоа да го потврди Советот на ЕУ, односно лидерите на земјите-членки, што, како што навестија во Брисел, би можело да се случи веќе во март, пренесe Блумберг.
Сепак, ЕК најави дека го одложува донесувањето на забраната во целата Унија по 2035 година и дека ја разбира загриженоста на одредени земји по ова прашање.
Иако припаѓаат на тесен сегмент од автомобилската индустрија, статусот на Порше и Ферари како национални икони беше доволен за да ги поттикне нивните влади да го преиспитаат планот на ЕУ само неколку дена пред закажаното гласање.
Овој потег го потресе Брисел и повторно ги отвори прашањата за наводно климатски неутрални е-горива, кои се покажаа како прескапа алтернатива за многу производители.
Противењето на предложениот закон на ЕУ ја покажува неподготвеноста на Германија да се раздели со некои суштински симболи, како што е моделот 911 на Порше.
Напорите да се забави усвојувањето на законодавството на ЕУ во толку доцна фаза предизвикаа критики од автомобилската индустрија.
Производителите кои инвестираат милијарди во производство на електрични автомобили не сакаат да се пренасочат кон скапа потенцијална алтернатива.
Додека повеќето производители на автомобили вложуваат десетици милијарди за производство на електрични возила, Порше инвестираше во фабрика за е-гориво во Чиле, делумно затоа што производителот на автомобили не планира да го произведува својот спортски автомобил 911 со приклучок.
Ферари соопшти дека бара алтернативни горива за да продолжи да произведува автомобили со мотори со внатрешно согорување.
Застапниците на е-гориво велат дека во суштина тоа е обновлива електрична енергија која е претворена во запаливо, течно гориво.